Lasius Umbratus (iasimov)

Vragen en opmerkingen over de blogs
Gebruikersavatar
Mika
Teamlid
Berichten: 4245
Lid geworden op: 28 juni 2007
Locatie: Semmerzake - Gavere
Gender:
Leeftijd: 46
Contacteer:

Re: Lasius umbratus (iasimov)

Bericht door Mika »

Lasius umbratus is, net als flavus, evolutionair geoptimaliseerd om onder de grond te leven.

Extreem gzegd: vissen zouden ook best een kostje op het land kunnen bijeen halen...
DUCKDUCKGO!
Gebruikersavatar
Floris
Teamlid
Berichten: 4779
Lid geworden op: 16 juli 2007
Locatie: Zwolle
Gender:
Leeftijd: 42
Contacteer:

Re: Lasius umbratus (iasimov)

Bericht door Floris »

Misschien is het eenvoudiger en zullen de Lasius umbratus werksters pas het risico nemen om boven de grond te komen als er geen andere werksters meer zijn om voedsel te verzameleln.
🐜 Antwoorden op veel gestelde vragen zijn te vinden in de Introductie mierenhobby.
Gebruikersavatar
iasimov
Lid
Berichten: 348
Lid geworden op: 24 november 2010
Locatie: Nijmegen
Gender:

Re: Lasius Umbratus (iasimov)

Bericht door iasimov »

Ik denk, dat ik hier vrede mee moet hebben: Elke dag sterft weer een werkster en ik ben niet bij
gelegenheid er iets aan te veranderen.. :(
1 Formica cinerea kolonie, 1 Formica sanguinea kolonie, 1 Messor barbarus kolonie, 1 Tetramorium semilaeve kolonie
Manimaner
Lid
Berichten: 1156
Lid geworden op: 11 maart 2015
Locatie: Heerlen: Zuid Limburg
Gender:
Leeftijd: 26

Re: Lasius Umbratus (iasimov)

Bericht door Manimaner »

je hebt ook geen gelegenheid om ze direct in het nest te voeren? of werkt dat ook niet?
Gebruikersavatar
iasimov
Lid
Berichten: 348
Lid geworden op: 24 november 2010
Locatie: Nijmegen
Gender:

Re: Lasius Umbratus (iasimov)

Bericht door iasimov »

Ik deponeer al zo veel mogelijk in het verbindingsbuisje..
1 Formica cinerea kolonie, 1 Formica sanguinea kolonie, 1 Messor barbarus kolonie, 1 Tetramorium semilaeve kolonie
Gebruikersavatar
iasimov
Lid
Berichten: 348
Lid geworden op: 24 november 2010
Locatie: Nijmegen
Gender:

Re: Lasius Umbratus (iasimov)

Bericht door iasimov »

Klein nawoord: Ik heb het lichaam van de gyne nog eens met een loep bekeken: de schubzijkanten zijn
naar elkaar toegebogen. Volgens Peter Boer zou het dan om Lasius umbratus of - minder waarschijnlijk -
distinguendus gaan. In ieder geval is Lasius meridionalis nu geëlimineerd als kandidaat.
Mogelijk is Lasius meridionalis geschikter om op te kweken. Onderscheidend van Lasius umbratus doden
de gynes van deze soort een Lasius niger werkster en sjouwen hier een poosje mee rond.
1 Formica cinerea kolonie, 1 Formica sanguinea kolonie, 1 Messor barbarus kolonie, 1 Tetramorium semilaeve kolonie
Gebruikersavatar
ProXi
Lid
Berichten: 1505
Lid geworden op: 16 juli 2007
Locatie: Zwolle (OV)
Gender:
Leeftijd: 41

Re: Lasius Umbratus (iasimov)

Bericht door ProXi »

Jammer dat het zo afgelopen is.
Had gehoopt dat het zou lukken en het zag er ook naar uit dat het ook ging gebeuren.
Plaats reactie