15 Lasius Niger kolonies

Alle Lasius kolonies van de leden
donders
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 augustus 2012
Gender:
Leeftijd: 34

15 Lasius Niger kolonies

Bericht door donders »

Begin van de zomer heb ik eindelijk een partij reageerbuisjes in handen gekregen. Dankzij social media zag ik dat er op 24 juli door heel het land bruidsvluchten waren, waardoor ik die avond goed voorbereid op pad ging. In het Zuiderpark heb ik gynes gevangen en met watten en water in reageerbuisjes gestopt.

Begin oktober is de eerste leg eitjes van de gynes uitgekomen, wat de start van mijn eerste kolonies inluidt!

Ik had de hoop stiekem al opgegeven. Ik dacht dat het uitbroeden hooguit 6 weken zou duren, en dat het broed door kou in mijn schuur was gestorven. Ruim twee maanden zijn ze toch uitgekomen, onverwacht ga ik dus toch iets maken van deze hobby!

Ik ga bij een dierenwinkel vragen naar een injectiespuit om suikerwater te geven, en ik ben op zoek naar de beste manier om vast voedsel zoals insecten aan te bieden.

Ik zal binnenkort wat foto's maken voor dit blogje, de volgende post zal komen als de tweede leg ook is uitgebroed.

Als je tips en advies hebt, hoor ik het graag via pm :)

Bij veel vragen of opmerkingen over mijn kolonies maak ik hiervoor een extra thread.
Plaats reactie