Voorstellen

Voorstelling van de leden
Plaats reactie
Arie
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 december 2015

Voorstellen

Bericht door Arie »

Hallo!

Ik ben al een tijdje aan het rondneuzen hier vanwege mijn fascinatie voor mieren. Ik heb al allerlei insecten gehouden en denk er al geruime tijd aan om aan mieren te beginnen. Leuk en leerzaam forum hier! Ik zou graag beginnen met een relatief makkelijke en goed observeerbare soort, zoals Lasius niger.

Tijdens mijn vakantie in Griekenland trof ik vele kolonies aan van wat volgens mij Cataglyphis albicans was. Wat een gave grote beesten. Tijdens het lange observeren kwam het voor het eerst in me op dat zoiets wel eens erg leuk zou zijn voor thuis :-)

Groeten, Arie
GvG
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 juli 2012
Locatie: Heemskerk (Noord-Holland)
Gender:
Leeftijd: 45

Re: Voorstellen

Bericht door GvG »

Hoi Arie, welkom. Cataglyphis spp. zijn inderdaad zeer indrukwekkend, en leuk om te observeren.

Wij (forumleden) helpen je graag aan een kleine kolonie Lasius niger, als je er klaar voor bent. Je betaalt dan alleen een kleine onkostenvergoeding van enkele Euro's.
Gebruikersavatar
Kegge
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 11 oktober 2014
Locatie: Den Haag
Gender:
Leeftijd: 55

Re: Voorstellen

Bericht door Kegge »

Welkom op het forum Arie. Het is een heel fascinerende hobby. Beginnen met Lasius Niger is een uitstekend idee. Nog een maandje of 2 a 3 en dan begint het "anting" (bij gebrek aan een Nederlands woord ) seizoen weer.
"... the mystery of life isn't a problem to solve but a reality to experience." ~ Frank Herbert in Dune, 1963
Arie
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 december 2015

Re: Voorstellen

Bericht door Arie »

Bedankt ik zou natuurlijk graag een startende Lasius kolonie overnemen. Ik ben er ook al wel zon beetje klaar voor, maar ik neem aan dat het nog even duurt alvoor dit mogelijk is?
Gebruikersavatar
Kegge
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 11 oktober 2014
Locatie: Den Haag
Gender:
Leeftijd: 55

Re: Voorstellen

Bericht door Kegge »

Arie schreef:Bedankt ik zou natuurlijk graag een startende Lasius kolonie overnemen. Ik ben er ook al wel zon beetje klaar voor, maar ik neem aan dat het nog even duurt alvoor dit mogelijk is?
Klopt. De kolonies zijn nu met diapauze. Bij mij liggen ze bijvoorbeeld in de koelkast. Daar komen ze in maart pas weer uit. Na de diapauze zijn er genoeg beginnende kolonies bij leden voorhanden voor beginnende hobbyisten.
"... the mystery of life isn't a problem to solve but a reality to experience." ~ Frank Herbert in Dune, 1963
Manimaner
Lid
Berichten: 1156
Lid geworden op: 11 maart 2015
Locatie: Heerlen: Zuid Limburg
Gender:
Leeftijd: 26

Re: Voorstellen

Bericht door Manimaner »

Welkom op het forum Arie!

Inderdaad nog even geduld tot de lente en dan kun je beginnen!
Dominic
Lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 03 augustus 2015
Locatie: ZH
Gender:
Leeftijd: 39

Re: Voorstellen

Bericht door Dominic »

Welkom Arie
2x Lasius Niger
1x Lasius Flavus
1x Messor Babarus
Arie
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 december 2015

Re: Voorstellen

Bericht door Arie »

Bedankt allen! Ik kijk uit naar de start van het seizoen.
Gebruikersavatar
dvd
Lid
Berichten: 1332
Lid geworden op: 17 september 2013
Locatie: meeuwen limburg ( belgie )
Gender:
Leeftijd: 43

Re: Voorstellen

Bericht door dvd »

Welkom arie op deze leerrijke antforum.Nog eventjes geduld en je kan er aan beginnen :D
Plaats reactie