Forum offline

Suggesties of meldingen van problemen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
XToF
Teamlid
Berichten: 2581
Lid geworden op: 28 juni 2007
Locatie: Gent
Gender:
Leeftijd: 42
Contacteer:

Forum offline

Bericht door XToF »

De voorbije maand januari is het forum gedurende twee avonden een lange tijd offline geweest. Na communicatie met het Belgisch hosting bedrijf Hostbasket kreeg ik het volgende antwoord:
Beste,

Gisterenavond was er inderdaad een korte onderbreking van Apache03. Mijn collega heeft de server gisterenavond herstart rond 21u05, maar blijkbaar is de service niet goed opgekomen, want een apache reload was opnieuw nodig om 00:10.

Daarna zijn geen problemen meer vastgesteld. Onze excuses voor het ongemak.
Ik las op Invertebrate-Focus dat het forum vandaag (04/02/2008) opnieuw met problemen te kampen had. Deze té frequente opeenvolging van downtime is niet de service die ik verwacht van een hosting bedrijf. Daarom zou ik op de leden een beroep willen doen om op die manier een beter overzicht te krijgen van wanneer het forum offline is. Mag ik dan ook aan iedereen vragen om hier een klein berichtje achter te laten wanneer hij/zij problemen aangaande het forum ondervindt.
Gebruikersavatar
Floris
Teamlid
Berichten: 4779
Lid geworden op: 16 juli 2007
Locatie: Zwolle
Gender:
Leeftijd: 42
Contacteer:

Re: Forum offline

Bericht door Floris »

Daar kun je toch eenvoudig een scriptje voor schrijven dat bijhoudt wanneer het forum onbereikbaar is?
🐜 Antwoorden op veel gestelde vragen zijn te vinden in de Introductie mierenhobby.
Gebruikersavatar
pppaul
Lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 december 2008
Locatie: Nijmegen
Gender:
Leeftijd: 29

Re: Forum offline

Bericht door pppaul »

Vanochtend was er een error toen ik er probeerde te komen
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 286
Lid geworden op: 27 januari 2009
Locatie: Alphen aan den Rijn
Gender:
Leeftijd: 40

Re: Forum offline

Bericht door Tim »

Ik kreeg vanochtend inderdaad ook een fout, iets over een tabel die corrupt zou zijn.
Myrmica rubra - 2 gynes
Crematogaster scutellaris
Messor barbarus
Gebruikersavatar
mn
Lid
Berichten: 3089
Lid geworden op: 29 juli 2008
Locatie: Lint
Gender:
Leeftijd: 29

Re: Forum offline

Bericht door mn »

Tim schreef:Ik kreeg vanochtend inderdaad ook een fout, iets over een tabel die corrupt zou zijn.
Ja ik ook.
-Camponotus fulvopilosus
-Messor barbarus
-Pheidole pallidula
Gebruikersavatar
XToF
Teamlid
Berichten: 2581
Lid geworden op: 28 juni 2007
Locatie: Gent
Gender:
Leeftijd: 42
Contacteer:

Re: Forum offline

Bericht door XToF »

Iedereen die het forum bezocht kreeg die foutmelding. Van zodra ik wakker was, heb ik het probleem rechtgezet. :)
Plaats reactie