Belangrijkste vind ik dat de informatie moet kloppen. En bij twijfel vraag je het hier op het Antforum na.
Zoals Loesje eerder heeft vermeld:
Loesje schreef:Koninginnen vangen Elk jaar (wanneer de kolonie groot genoeg is) is er een moment waarop mannetjes uit de eitjes komen en vervolgens de koningin bevruchten zodat er vele koninginnen uit de poppen kruipen. Vervolgens vindt de bruidsvlucht plaats: een groot aantal gevleugelde koninginnen vliegt uit samen met gevleugelde mannetjes, ze paren en de koninginnen zoeken een plaats om een nieuwe kolonie te starten. De vleugels verliezen ze vlak na de bruidsvlucht. De mannetjes gaan vrij snel weer dood. Tijdens de bruidsvlucht zie je vele gevleugelde, duidelijk grotere mieren over straat lopen. Dit zijn de koninginnen.
En is het niet leuker foto`s van je eigen mieren te maken? Pronken met andermans werk geef mij geen voldoening!
Bewaker1 schreef:Ik vraag me alleen af waarom hij afbeeldingen die gewoon openbaar op Google staan niet zou mogen gebruiken?
Er "staat" natuurlijk niets op Google. Google is een zoekmachine die je verwijst naar (afbeeldingen op) andere websites. Je vindt de afbeelding dus niet op Google, je vindt hem op een andere website, met behulp van Google.
In een bibliotheek staan boeken ook gewoon openbaar. Dat betekent niet dat je informatie uit deze boeken zomaar mag gebruiken op je eigen website zonder toestemming en/of bronvermelding.
Overigens gaat het er niet niet zozeer om of het mag. Het is gewoon niet netjes.
Nieuwsgierig heb ik een kijkje genomen op de website. Ik weet niet precies wat ik er vooraf van had verwacht, Daniel. Je hebt er tijd en energie in gestoken, maar het hield me helaas niet lang geboeid. Je hebt een overzichtelijke startpagina, maar de aanwezige informatie vond ik persoonlijk te schaars, onvolledig en soms ervaarde ik de kloof tussen wat ik las en wat ik denk te weten als te groot om te kunnen overbruggen.
Ik vermoed dat ik het aanzienlijk leuker zou hebben gevonden als ik er iets over jouw ervaringen had gelezen met mieren, formicariums, etc. Voor algemene informatie over mieren zijn er in mijn beleving al bronnen genoeg te vinden op het internet en de bibliotheek. Een verdieping in minder vaak behandelde onderwerpen over mieren(houden) zou misschien ook de aandacht trekken, maar hier kan ik zo snel even geen voorbeeld van geven.
Ik hoop dat je interesse in deze hobby er nu niet minder van is geworden.
Westdijk schreef:Nieuwsgierig heb ik een kijkje genomen op de website. Ik weet niet precies wat ik er vooraf van had verwacht, Daniel. Je hebt er tijd en energie in gestoken, maar het hield me helaas niet lang geboeid. Je hebt een overzichtelijke startpagina, maar de aanwezige informatie vond ik persoonlijk te schaars, onvolledig en soms ervaarde ik de kloof tussen wat ik las en wat ik denk te weten als te groot om te kunnen overbruggen.
Ik vermoed dat ik het aanzienlijk leuker zou hebben gevonden als ik er iets over jouw ervaringen had gelezen met mieren, formicariums, etc. Voor algemene informatie over mieren zijn er in mijn beleving al bronnen genoeg te vinden op het internet en de bibliotheek. Een verdieping in minder vaak behandelde onderwerpen over mieren(houden) zou misschien ook de aandacht trekken, maar hier kan ik zo snel even geen voorbeeld van geven.
Ik hoop dat je interesse in deze hobby er nu niet minder van is geworden.
Dank u wel, de informatie en blogs enzo. zijn schaars ik weet het ik ga er nog wel meer opzetten. Ik ga nog mijn mieren bloggen. Dus mijn ervaring komt er nog wel in.
Nee mijn interesse is er zeker niet minder van geworden hoor!