Ik wil een formicarium gaan maken.

Vragen en info over kunstmatige nesten
Plaats reactie
Daniel
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 juni 2016

Ik wil een formicarium gaan maken.

Bericht door Daniel »

Hallo, Ik wil een formicarium gaan maken van een ferrero rocher doosje. Ik wil het graag van zand maken maar als het anders is maakt het niet uit hoor. Hebben jullie nog ideeën ik ben totaal inspiratieloos ik heb al gegoogled maar ik heb niet echt gevonden wat ik zocht.
Gebruikersavatar
Meander
Lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 17 juli 2015
Gender:
Leeftijd: 104

Re: Ik wil een formicarium gaan maken.

Bericht door Meander »

Daniel schreef: Hebben jullie nog ideeën ik ben totaal inspiratieloos ik heb al gegoogled maar ik heb niet echt gevonden wat ik zocht.
Lees de topics over formicaria hier eens door zou ik zeggen. Als je dan icm Google nog geen inspiratie hebt voor je eerste formicarium.......................
Antsps
Lid
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 maart 2014
Locatie: Noord Holland
Gender:
Leeftijd: 31

Re: Ik wil een formicarium gaan maken.

Bericht door Antsps »

Over het algemeen zou ik geen zand gebruiken. Het is natuurlijk wel leuk om naar te kijken hoe de mieren graven ect; maar erg praktisch is het niet.

Ik zou voor zo'n plastic bakje een ytong/gipsnest maken; dus je maakt een ytong nest die je dan vervolgens middels gips 'vast' zet in het bakje. Voor de rest zou ik het niet heel ingewikkeld maken; bijvoorbeeld 2 lagen aan een kant als ytong nest. Bedenk ook iets voor het regelen van het bevochtigen, op het forum staan een aantal mogelijke manieren.

Grt.
Plaats reactie