DanGol

Voorstelling van de leden
Plaats reactie
DanGol
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 juni 2016
Gender:

DanGol

Bericht door DanGol »

Hallo allemaal!

Ik ben Danny, lees nu een paar weken mee hier op het forum, na aandringen van mijn zoon om mieren in huis te nemen. Hij is 5 jaar, dus wil het liefst mieren buiten rapen, maar heb hem het e.e.a. kunnen uitleggen en samen besloten om aan een kolonie te beginnen.

Zo gezegd, zo gedaan, hebben wij een Lasius Niger kolonie besteld bij Mierenboerderij, samen met hun nieuwe uitvinding de T-Farm 2.0, deze wordt echter pas rond aankomend weekend nageleverd. De kolonie is wel al in ons bezit. Ik heb hiervoor gekozen omdat het voor hem interessant is om te zien hoe er uiteindelijk gangen en kamers in komen.

Verder ben ik door de vele verhalen en informatie hier zelf erg geïnterresseerd geraakt en wil binnenkort aan een Messor kolonie beginnen, deze uiteraard niet in een zand formicarium.

Ik zal geen blog bijhouden hier omdat ik niet zo een verhalen schrijver ben, vind het veel leuker om video opnamen te maken, deze te monteren (andere hobby) en een videoblog bij te houden op YouTube.

Wel zal ik regelmatig nog de hoop informatie doorlezen, ervaringen delen, vragen stellen, etc. dus misschien spreken we elkaar wel eens!

Groeten,


Danny
zoeytolboom
Lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 10 februari 2016
Locatie: Amersfoort Vathorst
Gender:
Leeftijd: 23

Re: DanGol

Bericht door zoeytolboom »

Welkom Danny!
1x Lasius niger.
Gebruikersavatar
Manor
Lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 14 mei 2016
Locatie: Vlaams Brabant
Gender:
Leeftijd: 25

Re: DanGol

Bericht door Manor »

Welkom en veel plezier met deze hobby :)
Formica cunicularia
Lasius niger
ntume
Lid
Berichten: 108
Lid geworden op: 29 april 2011
Gender:
Leeftijd: 35

Re: DanGol

Bericht door ntume »

Altijd leuk om met de kleine samen de natuur te observeren!

Tip: misschien kun je de t-farm nog omruilen. Ik zou persoonlijk zo'n zwart rubber inschuifje nemen van mierenboerderij.nl, een stukje slang (diameter 10mm) en een arena S of een eigen plastic bakje waar je een gaatje in smelt. Makkelijk te verwarmen met een warmtematje er deels onder, prima voor de messor (eventueel een tweede setup zoals deze voor de niger, alleen dan zonder verwarming) en dan houd je nog geld over om samen een ijsje te gaan eten na een middag mieren zoeken/observeren/vangen ;-) ik ben geen fan van die t-farms..
Bewaker1
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 november 2015

Re: DanGol

Bericht door Bewaker1 »

Hey, welkom op het forum!

Aanvullend op ntume vind ik dat je in die t-farms teleurstellend weinig ziet inderdaad. Ik ben er dus ook geen fan van en zou een setup zoals ntume voorgesteld heeft meer aanraden! Daar ga je veel meer plezier aan beleven naar mijn ervaring. Maar die keuze is uiteraard aan jullie zelf! :)
1 x Lasius Niger - 40 werksters
1 x Lastius Niger - 35 werksters
3 x Lasius Flavus 4 tot 8 werksters

Opzoek naar:
Lasius Brunneus
Myrmica rubra
Gebruikersavatar
Artilux
Lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 27 juli 2013
Locatie: Tilburg
Gender:
Leeftijd: 32

Re: DanGol

Bericht door Artilux »

Welkom! Veel plezier en hopelijk gaat de mierenkolonie het goed doen :)
DanGol
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 juni 2016
Gender:

Re: DanGol

Bericht door DanGol »

ntume schreef:Altijd leuk om met de kleine samen de natuur te observeren!

Tip: misschien kun je de t-farm nog omruilen. Ik zou persoonlijk zo'n zwart rubber inschuifje nemen van mierenboerderij.nl, een stukje slang (diameter 10mm) en een arena S of een eigen plastic bakje waar je een gaatje in smelt. Makkelijk te verwarmen met een warmtematje er deels onder, prima voor de messor (eventueel een tweede setup zoals deze voor de niger, alleen dan zonder verwarming) en dan houd je nog geld over om samen een ijsje te gaan eten na een middag mieren zoeken/observeren/vangen ;-) ik ben geen fan van die t-farms..
Ik begrijp wat je bedoeld, daarom gaat 'mijn' volgende kolonie(s) ook anders opgroeien.

Echter heb ik weinig in te brengen tegen een kind van 5, die wil het liefst alle mieren buiten bij elkaar rapen en bij elkaar gooien. Toen kwamen we dit tegen en dit leek mij een leuke compromis, we gaan kijken hoe het uitpakt, zo heeft hij toch nog iets van het 'real-life' natuurgevoel...

Nogmaals, ik begrijp precies wat jullie bedoelen en toch bedankt voor de tips!
FreshYanni
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 juli 2016
Gender:
Leeftijd: 21

Re: DanGol

Bericht door FreshYanni »

Zelf zal ik denk ik ook nooit een t-farm nemen omdat ik de mieren goed wil bekijken, maar je ziet best veel in de t-farm. Neem een kijkje op de facebook pagina van mieren boerderij.
DanGol
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 juni 2016
Gender:

Re: DanGol

Bericht door DanGol »

FreshYanni schreef:Zelf zal ik denk ik ook nooit een t-farm nemen omdat ik de mieren goed wil bekijken, maar je ziet best veel in de t-farm. Neem een kijkje op de facebook pagina van mieren boerderij.
Ik heb de nodige filmpjes en foto's gezien van de oude T-Farm, voor een kind van 5 lijkt het me best leuk, hij wilde eerst de gel versie, maar dat vind ik persoonlijk nog slechter, want dat is helemaal niet natuurlijk. Gewoon voorlopig de achterkant in het licht houden en de voorkant afdekken. De nieuwe is nu al twee weken uitgesteld, verwacht hem na het weekend volgens het laatste mailtje.
Plaats reactie