Lasius flavus gynes

Vragen en info die nuttig zijn voor mensen die starten met de hobby
Plaats reactie
mierenfarmnl
Lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 mei 2016
Leeftijd: 22

Lasius flavus gynes

Bericht door mierenfarmnl »

Hallo,
Ik zat gisteren buiten te eten, en ineens zag ik allemaal mannetjes rond lopen. Ik dacht, het zal wel weer een Niger bruitsvlucht zijn. Toen zag ik wat gynes zonder vleugels lopen. Toen ik goed keek zag ik dat het lasius flavus gynes waren :D . Ik heb er nu 4 en ik zie goed verschil tussen de lasius flavus en de lasius Niger in kleur en grootte. ik laat ze voorlopig allemaal in een apart reageerbuisje . Ik hoorde dat lasius flavus iets lastiger als lasius Niger is. Maar wat is er moeilijker? Qua voeding? Of qua iets anders? En wat zijn de tips? Wel weet ik dat ze langzamer groeien. Alvast bedankt voor de reacties!

Mvg,
Sjoerd(mierenfarmnl)
1x lasius Niger ~20 werksters
6x lasius Niger gyne (allen met eitjes :D )
4x lasius flavus gyne
Antsps
Lid
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 maart 2014
Locatie: Noord Holland
Gender:
Leeftijd: 31

Re: Lasius flavus gynes

Bericht door Antsps »

Ik vind ze iets moeilijker omdat ze vaak de neiging hebben om in het watje naar het waterreservoir te graven; waardoor ze op den duur verdrinken. Dit gebeurd niet meteen, maar het is wel goed om hier rekening mee te houden. Verder zijn ze minder actief in de buitenwereld (als ik me het goed kan herinneren..), dus je kan misschien in het begin als er een paar werksters zijn beter een watje met suikerwater (en ander voedsel) in de reageerbuis zelf leggen bijvoorbeeld.

Grt.
Plaats reactie