Messor barbarus (robinsegers) V&O

Vragen en opmerkingen over de blogs
Plaats reactie
robinsegers
Lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 28 augustus 2016
Locatie: Ninove
Gender:
Leeftijd: 21

Messor barbarus (robinsegers) V&O

Bericht door robinsegers »

Dit zijn is de pagina waar je vragen een opmerkingen kan stellen over mijn blog.
Laatst gewijzigd door GvG op 05 apr 2017, 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link toegevoegd
Haast een spoed zijn zelden goed.
Messor barbarus
Campagnotus ligederius
Pheidole pallidula
Myrmica rubra
Paratetchina longicornis
GvG
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 juli 2012
Locatie: Heemskerk (Noord-Holland)
Gender:
Leeftijd: 45

Re: Messor barbarus (robinsegers) V&O

Bericht door GvG »

Fijn dat je wat foto's hebt verwijderd, dit is veel overzichtelijker.

Ik heb in je blog een link geplaatst naar dit topic, zodat lezers dit makkelijk kunnen vinden als ze een vraag of opmerking hebben. Bij je volgende update in je blog kun je die link kopiëren.
robinsegers
Lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 28 augustus 2016
Locatie: Ninove
Gender:
Leeftijd: 21

Re: Messor barbarus (robinsegers) V&O

Bericht door robinsegers »

Zal ik zeker doen , bedankt voor de tips een de hulp.
Ik zit al effe op het forum ik heb er ook een tijdje opgezeten maar zonder account.
Maar ik heb geen ervaring met blogs ik lees vooral blogs een onderwerpen van mensen.
Haast een spoed zijn zelden goed.
Messor barbarus
Campagnotus ligederius
Pheidole pallidula
Myrmica rubra
Paratetchina longicornis
GvG
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 juli 2012
Locatie: Heemskerk (Noord-Holland)
Gender:
Leeftijd: 45

Re: Messor barbarus (robinsegers) V&O

Bericht door GvG »

Geen probleem hoor!
Gebruikersavatar
miel
Lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 10 februari 2015
Gender:
Leeftijd: 24
Contacteer:

Re: Messor barbarus (robinsegers) V&O

Bericht door miel »

Ik heb wel eens de buitenwereld niet al te goed schoongemaakt. Ze gingen toen massaal sterven. Weet niet of dat ook de oorzaak was, maar ik zou daar eens naar kijken: bied ze een andere, schone buitenwereld aan.
Ook kunnen Messor mieren heel slecht klimmen. Als je het buisje aan een buitenwereld hebt gekoppeld, zorg dan dat ze simpel naar hun nestingang kunnen kimmen. Ikzelf heb hiervoor een prop keukenpapier gebruikt, die ik tussen de bodem van de buitenwereld en het slangetje heb ingepropt.
GvG
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 juli 2012
Locatie: Heemskerk (Noord-Holland)
Gender:
Leeftijd: 45

Re: Messor barbarus (robinsegers) V&O

Bericht door GvG »

Ik denk dat je iets moet doen aan de ventilatie. Ik zie een deksel op de buitenwereld, met gaatjes. Dat geeft niet genoeg frisse lucht voor het hele nest. Heb je al iets over uitbraakpreventie gelezen?
robinsegers
Lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 28 augustus 2016
Locatie: Ninove
Gender:
Leeftijd: 21

Re: Messor barbarus (robinsegers) V&O

Bericht door robinsegers »

Ik gebruik een plankje zoals jullie zien voor de mieren naar het nest te gaan.
Ik ga wel eens zien voor een propere buitenwereld maar massaal sterven ze niet echt er zijn al een tijdje geen werksters dood een het ligt er nog altijd even vuil bij aangezien het stukjes wat zijn dat ze los maken vindt ik het niet zo erg.
Ik gebruik PTFE maar aangezien ze bij mijn grootouders staan omdat ze hier niet binnen mogen wil ik het deksel niet open laten.
Als er iets fout gaat ben ik er niet om een nieuwe laag PTFE er op te doen.( ik ben nog maar 14 jaar)
Als je goed kijkt zie je de witte rand.
Laatst gewijzigd door robinsegers op 23 mei 2017, 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Haast een spoed zijn zelden goed.
Messor barbarus
Campagnotus ligederius
Pheidole pallidula
Myrmica rubra
Paratetchina longicornis
Antario
Berichten: 88
Lid geworden op: 10 januari 2017
Gender:

Re: Messor barbarus (robinsegers) V&O

Bericht door Antario »

hoe krijg je het toch voor elkaar dat ze vlees eten, ik heb van alles geprobeerd maar ze laten het liggen en het droogt uit.

voer je ze insecten?

let overgens met je suikerwater buisje erop dat het niet aan het schimmelen is, dat gaat echt gigantisch snel namelijk en is misschien de reden van de massale sterfte
robinsegers
Lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 28 augustus 2016
Locatie: Ninove
Gender:
Leeftijd: 21

Re: Messor barbarus (robinsegers) V&O

Bericht door robinsegers »

Het buisje met suiker water wordt om de 2/3 weken ververst en wat bedoel je met ik krijg ze niet aan het eten van vlees heb je ook messor barbarus of heb je andere mieren en krijg je ze niet aan het eten geen insecten en biefstuk of alleen geen biefstuk of menselijke producten.(ik heb de mijne ook al eens kip gegeven wel gekookt dat hebben ze bij hun afval gelegd een werkster vond het een nam het gewoon direct mee naar de afval berg zonder na te denken. )
Als insecten geef ik ze krul vliegen gewone grote ongeveer geen fruitvliegen.
En hoe groot is je kolonie misschien voor de grote van je kolonie zijn fruitvliegen goed en later meelwormen of gewone krul vliegen.
Toen mijn messor barbarus 50 werksters had namen ze ook geen vliegen of zo aan ik gaf ze een heel klein stukje ingevroren wasmot larve dat ze soms aan namen. En ook PROTEIN JELLY waar ze soms mee weg waren.
Bij jonge kolonie zie ik meer dat ze op kleine zaden leven.(bij mij toch)
Haast een spoed zijn zelden goed.
Messor barbarus
Campagnotus ligederius
Pheidole pallidula
Myrmica rubra
Paratetchina longicornis
Plaats reactie