Beginnen
Beginnen
Beste allemaal,
Ik ben helemaal nieuw in de hobby en ben heel anthousiast, ik heb wel een vraag.
Welk soort kan ik het makkelijks houden, ik vind het leuk als ze redelijk snel uitbreiden.
Kan iemand mij helpen?
Gr niels
Ik ben helemaal nieuw in de hobby en ben heel anthousiast, ik heb wel een vraag.
Welk soort kan ik het makkelijks houden, ik vind het leuk als ze redelijk snel uitbreiden.
Kan iemand mij helpen?
Gr niels
-
Lasius niger dat is de perfecte beginnerssoort
Re: Beginnen
Lasius niger is inderdaad een leuke beginnerssoort. Als je van wat uitdagendere mieren houdt, dan zal ik eens kijken naar Myrmica Rubra. Die kunnen steken en zijn ook relatief makkelijk.
1x Messor barbarus 2017 (+- 1500 werksters)
Super! Aan de Lasius niger zat ik ook te denken.
Welke sites gebruiken jullie om je toebehoren en kolonies te kopen?
Welke sites gebruiken jullie om je toebehoren en kolonies te kopen?
Op het moment vliegen er veel koninginnen uit en over een paar weken vliegt Lasius niger ook uit. Een buisje kun je kopen bij een bloemenwinkel of op bijvoorbeeld aliexpres.
Hopelijk heb je iets aan mijn tips.
Hopelijk heb je iets aan mijn tips.
Lasius niger
Camponotus cruentatus
Camponotus pseudoirritans
Diacamma rugosum
Crematogaster osakensis
De natuur haast zich niet, maar toch is alles af.
Camponotus cruentatus
Camponotus pseudoirritans
Diacamma rugosum
Crematogaster osakensis
De natuur haast zich niet, maar toch is alles af.
Oke dan ga ik daar een buisje kopen!
Ik weet nog heel goed, 8 jaar geleden lager er heel veel mieren koniginnen bij mij op de stoep. Maar heb ze eigenlijk de laatste jaren niet meer gezien... waar kan ik het best zoeken? Ik zag dat het eind juni begin juli de beste tijd was.
Iemand tips?
Ik weet nog heel goed, 8 jaar geleden lager er heel veel mieren koniginnen bij mij op de stoep. Maar heb ze eigenlijk de laatste jaren niet meer gezien... waar kan ik het best zoeken? Ik zag dat het eind juni begin juli de beste tijd was.
Iemand tips?
ik las op warme windstille dagen tegen het einde van de middag/begin van de avond.
Ik zie hier in de omgeving veel 'mierengaatjes' tussen tegels ed, dus ik houd ze goed in de gaten nu, in de hoop dat ik de bruidsvlucht opmerk
het wordt ook mijn eerste 'vangst' dus misschien gaat t wel helemaal mis, maar we zullen zien
Ik zie hier in de omgeving veel 'mierengaatjes' tussen tegels ed, dus ik houd ze goed in de gaten nu, in de hoop dat ik de bruidsvlucht opmerk
het wordt ook mijn eerste 'vangst' dus misschien gaat t wel helemaal mis, maar we zullen zien
1x Lasius grandis: 20 werksters
1x Messor Barbarus: 20-30 werksters
1x Messor Barbarus: 20-30 werksters
Haha leuk! Succes!
Wanneer ik een koningin heb gevangen maar ik misschien wel een blog
Wanneer ik een koningin heb gevangen maar ik misschien wel een blog