voorstellen

Voorstelling van de leden
Plaats reactie
marina
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 maart 2018
Gender:

voorstellen

Bericht door marina »

Hallo,
Ik ben Marina en mijn zoon (10 jaar) wil graag mieren houden. Ik heb het toegestaan en hij heeft nu een startende kolonie messor barbarus (als ik het goed heb) de oogstmier.
nu heb ik gezegd dat hij er voor moet zorgen, en dat zou hij ook doen maar als moeder wil ik het toch een beetje in de gaten houden. Dus ik heb me hier aangemeld. Het eerste issue is al voltrokken, de reageerbuis met honingdauw is opengespoten en alles eruit. En dat binnen een paar dagen. Nu hoorde ik pas achteraf dat deze in de koelkast moet. Dus ik zou het moeten hebben kunnen voorkomen. Maar we hebben niet veel beschrijving over voeding gekregen op papier. Er zullen ongetwijfeld meer dingen fout gaan komende tijd. Maar ik hoop door hier te lezen al doende meer te leren.
Bedankt dat ik hier in deze groep ben toegelaten. Is er ook een FB groep van deze site?
Hexednl
Lid
Berichten: 1076
Lid geworden op: 02 juni 2017
Locatie: Veenendaal
Gender:
Leeftijd: 35

Re: voorstellen

Bericht door Hexednl »

Welkom op het forum!
Honingdauwsurrogaat is eigenlijk niet nodig voor deze soort, ze leven voornamelijk van zaden en halen hier alles uit wat ze nodig hebben. Insecten lusten ze ook.
Belangrijkste bij deze soort is het voorkomen van stress, zorg dat hun nest zo min mogelijk trillingen ervaart, probeer zo min mogelijk in het nest zelf te kijken of gebruik rode folie over het nest zodat je kan kijken zonder dat ze het merken.
Dat zijn toch wel de belangrijkste dingetjes met de soort denk ik.
Succes met jullie kolonie!
8-)
Gebruikersavatar
Yvon
Lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 30 januari 2018
Locatie: N-Limburg
Gender:
Leeftijd: 44

Re: voorstellen

Bericht door Yvon »

Welkom :)
Gebruikersavatar
mrMojo
Lid
Berichten: 260
Lid geworden op: 21 januari 2018
Locatie: Nijlen, provincie Antwerpen, België
Gender:
Leeftijd: 53

Re: voorstellen

Bericht door mrMojo »

Welkom Marina,
Je hebt alvast een goede beslissing genomen om hier lid te worden.
Er is veel nuttige informatie te vinden op dit forum en er zijn veel ervaren leden die hun wijsheid graag met je delen.
Succes met de hobby.
Gebruikersavatar
Leeuwenlever
Lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 15 februari 2017
Locatie: Heusden
Gender:
Leeftijd: 22
Contacteer:

Re: voorstellen

Bericht door Leeuwenlever »

Ohw Marina, die buisjes knappen altijd. Ook raad ik de honingdauw van Mierenboerderij sterk af!!! Geen enkele kolonie in mijn bezit neemt het aan. (kan ook toeval zijn).
Camponotus fulvopilosus 26-1-2018 1000W1Q
Plaats reactie