Nieuw...in forum en hobby

Voorstelling van de leden
Plaats reactie
Wilma
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 maart 2018
Gender:

Nieuw...in forum en hobby

Bericht door Wilma »

Hoi allemaal. Ik ben een vrouwtje bouwjaar "73 en woon met man, kinderen, Gecko en binnenkort pup en slangen (als man en dochter wat vinden op de exo knaag) vlakbij Aalsmeer.
Ik was als klein kind al altijd in de tuin te vinden opzoek naar allerlei beestjes in de planten, onder stenen en in de aarde. Nooit bang geweest van welk insect ook (al was ik na gestoken te zijn even niet zo blij met wespen). En er kon geen natuur serie op tv komen of mijn vader moeder en ik zaten te kijken.
In die tijd dacht ik al over hoe gaaf het zou zijn om een Antfarm te hebben (ik kende het idee vooral vanuit Amerika). Maar ik wist dat je een koningin nodig had anders gingen de mieren alleen maar dood.. En hoe kwam je daar nou aan? GEEN idee... En maar laten varen.
Tientallen jaren later (god dat klinkt oud) en ik kwam bij toeval Ants Canada op youtube tegen. Ik ben zijn videos gaan volgen en dat doe ik nu al weer plus minus twee jaar. Onderwijl spelend met of ik met alle info die ik nu heb dankzij zijn videos misschien toch...
Even die gedachten weer laten varen door dat we geen huis meer hadden door brand (veel materiale schade en helaas 4 slangen verloren en een hond die door gedraaid was door alles wat gebeurd is en herplaatst moest worden. Maar godzij dank is het daar bij gebleven)
Maar nu alles weer wat rustiger is en we gesetteld zijn in ons nieuwe huis trek ik de stoute schoenen aan en heb me aangemeld bij jullie om eens wat serieuzer te kijken naar of ik het nu echt ga doen.
Het is lente...tijd voor een nieuwe begin. Misschien een begin in een nieuwe hobby?
(want die had ik nog geen XD )
Gebruikersavatar
MarijnMeijers
Lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 09 mei 2016
Gender:
Leeftijd: 23
Contacteer:

Re: Nieuw...in forum en hobby

Bericht door MarijnMeijers »

Zeker doen! Haal je veel plezier uit. Hier op het forum beiden super veel mensen mieren gratis aan. Ik zou daar even kijken als je goedkoop wilt beginnen. Je kan ook mieren kopen. Mijn eerste mieren gingen meteen dood omdat ik maar wat deed dus heb niet te hoge verwachtingen anders zou het kunnen tegenvallen en dat is jammer!
--------------------
Ik heb 20+ soorten

Youtube: https://www.youtube.com/estheticants
Website: https://www.estheticants.nl
Hexednl
Lid
Berichten: 1076
Lid geworden op: 02 juni 2017
Locatie: Veenendaal
Gender:
Leeftijd: 35

Re: Nieuw...in forum en hobby

Bericht door Hexednl »

Welkom op het forum!
Als je je goed inleest vallen de verwachtingen niet tegen hoor!
Je zal heus her en der een foutje maken maar dat hoort bij de hobby!
Zoals gezegd is er vast iemand die nog een kolonie beschikbaar heeft en anders is het misschien ook leuk om straks als de bruidsvluchten beginnen zelf een koningin te vangen!
8-)
Gebruikersavatar
mrMojo
Lid
Berichten: 260
Lid geworden op: 21 januari 2018
Locatie: Nijlen, provincie Antwerpen, België
Gender:
Leeftijd: 53

Re: Nieuw...in forum en hobby

Bericht door mrMojo »

Welkom en veel plezier met je nieuwe hobby.
Antdicted
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 maart 2018
Gender:
Leeftijd: 20

Re: Nieuw...in forum en hobby

Bericht door Antdicted »

Welkom! Veel plezier en succes met je hobby! Ik ben zelf ook nieuw en heb ook weinig ervaring.. maar als je vragen hebt hoor ik het wel, :)
Antdicted
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 maart 2018
Gender:
Leeftijd: 20

Re: Nieuw...in forum en hobby

Bericht door Antdicted »

Antdicted schreef:Welkom! Veel plezier en succes met je hobby! Ik ben zelf ook nieuw en heb ook weinig ervaring.. maar als je vragen hebt hoor ik het wel,

Eigenaar: 1 Lasius Niger (1 werkster)
1 messor Barbarus (40 werksters ongeveer)
:)
Gebruikersavatar
Yvon
Lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 30 januari 2018
Locatie: N-Limburg
Gender:
Leeftijd: 44

Re: Nieuw...in forum en hobby

Bericht door Yvon »

Welkom!
MierenPlaats
Berichten: 183
Lid geworden op: 28 december 2017
Gender:

Re: Nieuw...in forum en hobby

Bericht door MierenPlaats »

Welkom!
Heftig verhaal!
Inderdaad is veel lezen/kijken belangrijk om gelijk een goede start te maken. Mijn eerste poging ging ook mis (Het was geen koningin), maar van fouten leer je. Later heb ik met succes een aantal koninginnen gevangen tijdens de bruidsvluchten (Lasius niger), en die hadden binnen een paar maanden hun eerste werksters.
Veel succes!
Gebruikersavatar
lucant
Lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 27 juli 2017
Locatie: rond Antwerpen
Gender:
Leeftijd: 19

Re: Nieuw...in forum en hobby

Bericht door lucant »

veel plezier met de beste hobby ooit :)
1 x Lasius niger (ca. 15)
1 x Camponotus barbaricus (32) oktober 2017
1 x Messor barbarus (50) 29 maart 2018
1 x Pheidole pallidula (20)
Plaats reactie