Nest idee

Vragen en info over kunstmatige nesten
Plaats reactie
tiesvl
Lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 04 mei 2017
Locatie: Breda, Noord Brabant, Nederland.
Gender:
Leeftijd: 20

Nest idee

Bericht door tiesvl »

Ik zit al een lange tijd te denken om een soort terrarium te maken voor mijn mieren. Uiteraard was dit het mooist om in een klein aquarium te doen. Nou vond ik die al gauw te duur.

Ik zat dus op de site van HEMA te kijken voor wat bakjes om buitenwerelden van te maken. En toen kwam ik deze tegen.
Je zou hier een wat meer natuurlijk nest van kunnen maken met plantjes, zand en gras.

Nou zie ik op de toegevoegde foto's dat er kieren tussen de glazen platen zitten, maar een beetje kit zou dit wel oplossen toch?
Ik denk dat met een beetje creativiteit van deze €12,50 iets heel moois gemaakt kan worden.
Gebruikersavatar
MiereManneke
Lid
Berichten: 508
Lid geworden op: 03 juli 2017
Locatie: Zuidlaren, Drenthe
Gender:
Leeftijd: 19

Re: Nest idee

Bericht door MiereManneke »

Op marktplaats kun je al gauw terrariu vinden van 10 euro tot gratis. En je link doet het niet meer
GGA-GAA-UGG-GAG-UUA-GAU-AUA-GGU
Gebruikersavatar
Floris
Teamlid
Berichten: 4779
Lid geworden op: 16 juli 2007
Locatie: Zwolle
Gender:
Leeftijd: 42
Contacteer:

Re: Nest idee

Bericht door Floris »

Ik heb je link gefixt. Het voordeel van een aquarium is dat je het nest kunt bevochtigen zonder je druk te maken over lekkage. Je kunt de bak zelfs gebruiken als waterreservoir, zodat maar af en toe water hoeft bij te vullen.
🐜 Antwoorden op veel gestelde vragen zijn te vinden in de Introductie mierenhobby.
Plaats reactie