Voorstellen

Voorstelling van de leden
Plaats reactie
Metallucifer
Lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 08 maart 2018
Locatie: Buitenpost
Gender:
Leeftijd: 46

Voorstellen

Bericht door Metallucifer »

Dag mierenvrienden,

Wat mooi dat er een forum is voor deze fantastische dieren en dat er zoveel mensen ook lid van zijn.

Ik ben Hans en kom uit het hoge noorden, namelijk Buitenpost in Friesland. Dat is een dorp wat precies tussen Leeuwarden en Groningen ligt.

Ik ben al vanaf mijn kinderjaren erg gefascineerd door mieren. Ik vind het fascinerend om naar deze dieren te kijken, omdat ze zo goed kunnen samenwerken en omdat ze zo ontzettend sterk zijn.

Ik heb zo´n 10 jaar geleden een nestje Formica sanguinea gehad, maar omdat ik niet genoeg ervaring had in het houden van mieren, heeft deze kolonie niet lang kunnen overleven. Ik denk dat ze uiteindelijk het niet hebben gered omdat ik de vochtigheidsgraad niet goed onder controle kreeg.
Aangezien ik in mijn omgeving geen mensen ken die dezelfde fascinatie hebben als ik, heb ik de afgelopen jaren niet zoveel gedaan met mieren.
Maar sinds kort is het toch weer wat gaan kriebelen en ben ik het internet af gaan zoeken. En toen stuitte ik op deze site en begon ik dingen te lezen over het houden van mieren en wat daar voor nodig is.
Ik heb toen gelijk een mierenkolonie van Lasius niger gehaald bij mierenboerderij.nl. Dit is een makkelijke soort om te houden. Ik heb hierbij een gipsnestje en een buitenverblijf bij aangeschaft en ik hoop dat het nu wel lukt om mieren te kunnen houden.

Als dit goed gaat, wil ik mijn hobby graag uit gaan breiden. Ik heb altijd al een nestje met Myrmica rubra willen hebben en een nestje met een Formica soort lijkt me ook helemaal te gek.

Ook lijkt het me leuk om mensen te ontmoeten om daarmee samen een keer op zoek te gaan naar mieren koninginnen zodra de tijd van de bruidsvluchten weer aankomen. Ook lijkt het me leuk om te zien hoe andere mensen mieren houden in kunstnesten.

Nou, dit is zo eerst wel even genoeg. Mocht je bovenstaande ook leuk vinden, laat het me dan maar even weten!!!

Groeten,
Hans
Lasius niger (1q 10w)
Pheidole pallidula (1q 500w)
Messor barbarus (red head) (1q 18w)
Themnothorax sp. (1q 50w)
Myrmica rubra (3q 250w)
Camponotus barbaricus (1q 5w)
Hexednl
Lid
Berichten: 1076
Lid geworden op: 02 juni 2017
Locatie: Veenendaal
Gender:
Leeftijd: 35

Re: Voorstellen

Bericht door Hexednl »

Welkom op het forum!
Veel succes met je nieuwe kolonie!
8-)
Gebruikersavatar
mrMojo
Lid
Berichten: 260
Lid geworden op: 21 januari 2018
Locatie: Nijlen, provincie Antwerpen, België
Gender:
Leeftijd: 53

Re: Voorstellen

Bericht door mrMojo »

Welkom.
Leuk dat je na 10 jaar de hobby terug een kans geeft. De Lasius niger is inderdaad een makkelijke soort om te houden en met de informatie op dit forum gaat het zeker lukken.
Succes.
Gebruikersavatar
Yvon
Lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 30 januari 2018
Locatie: N-Limburg
Gender:
Leeftijd: 44

Re: Voorstellen

Bericht door Yvon »

welkom!! :D
Gebruikersavatar
Martijnk
Lid
Berichten: 174
Lid geworden op: 22 maart 2017
Locatie: Veendam
Gender:
Leeftijd: 28

Re: Voorstellen

Bericht door Martijnk »

Welkom Hans!
1x Messor barbarus 2017 (+- 1500 werksters)
Gebruikersavatar
lucant
Lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 27 juli 2017
Locatie: rond Antwerpen
Gender:
Leeftijd: 19

Re: Voorstellen

Bericht door lucant »

welkom
veel succes en dees forum is perfect voor beginners
1 x Lasius niger (ca. 15)
1 x Camponotus barbaricus (32) oktober 2017
1 x Messor barbarus (50) 29 maart 2018
1 x Pheidole pallidula (20)
Plaats reactie