Red de koningin!

Onderwerpen die niet behoren tot de categorieën hierboven
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kleptomanix
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 mei 2013
Gender:
Leeftijd: 32

Red de koningin!

Bericht door Kleptomanix »

:D goedenavond, ik heb een Camponotus japonicus kolonie en er loopt nu een koning/gevleugelde mier in de buitenwereld met een aantal werkers eromheen, elke avond gebeurt dit om dezelfde tijd tussen 23:00/00:00, de vleugels lijken eraf gegeten door de andere mieren, moet ik deze mier uit de kolonie verwijderen het lijkt op de mier die de koningin bevrucht normaal, deze is de helft aan grote van mijn Camponotus japonicus koningin.

ik ben bang dat deze onhandige raar lopende mier :P de koningin lastig valt. :(
Gebruikersavatar
Kleptomanix
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 mei 2013
Gender:
Leeftijd: 32

Re: Red de koningin!

Bericht door Kleptomanix »

aardig dat de naam van mijn post is veranderd! haha maar ik heb ook echt wat info nodig van iemand met wat ervaring ivb deze zaak! ik weet me er geen raad mee
MM04
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 juli 2017
Gender:

Re: Red de koningin!

Bericht door MM04 »

Ik zou me er niet te veel zorgen om maken.
Gebruikersavatar
Floris
Teamlid
Berichten: 4779
Lid geworden op: 16 juli 2007
Locatie: Zwolle
Gender:
Leeftijd: 42
Contacteer:

Re: Red de koningin!

Bericht door Floris »

In de natuur zouden geslachtsdieren uitvliegen, in gevangenschap mislukt dat doorgaans en blijven ze bij de kolonie rondhangen. Dat kan geen kwaad.

Ik heb inderdaad een aantal woorden uit je bericht vertaald naar het Nederlands.
🐜 Antwoorden op veel gestelde vragen zijn te vinden in de Introductie mierenhobby.
Gebruikersavatar
Kleptomanix
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 mei 2013
Gender:
Leeftijd: 32

Re: Red de koningin!

Bericht door Kleptomanix »

bedankt Floris! en super leuk om te zien dat het forum na al deze jaren nog soepel en actief draait, ik haal er altijd super veel info vandaan.

groetjes!
Plaats reactie