Visvoer i.p.v insecten

Vragen en info over voeding van mieren
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martijnk
Lid
Berichten: 174
Lid geworden op: 22 maart 2017
Locatie: Veendam
Gender:
Leeftijd: 28

Visvoer i.p.v insecten

Bericht door Martijnk »

Ik vroeg me zo af: wat als je mieren geen insecten meer geeft, maar van die vlokken visvoer wat je ook aan goudvissen geeft. Zou het een goede vervanging kunnen zijn voor insecten? Er zit namelijk ook eiwitten in dat visvoer.

Ik heb een paar van die vlokken aangeboden aan mijn Messor kolonie. Zij namen het voer aan en aten het op.
1x Messor barbarus 2017 (+- 1500 werksters)
deltaromeo
Berichten: 84
Lid geworden op: 19 november 2017
Locatie: Amsterdam
Gender:

Re: Visvoer i.p.v insecten

Bericht door deltaromeo »

Ik gebruik geen vlokken maar kleine korreltjes ( mijn messor's zijn nog niet zo groot). Tetramin mini granules.
Ervaring leert dat ze het wel eten maar niet geweldig veel. Fruitvliegjes, krekeltjes etc zijn allemaal de volgende dag "verdwenen" terwijl het visvoer lang blijft liggen. Maar zoals gezegd eten ze er wel van. Ik gebruik het als aanvulling en niet als vervanging.

Je zou ook eens kunnen experimenteren met stukjes gekookt ei ( wit en geel) en kattevoer ( uit blik ).
Mijn mieren nemen dit ook wel aan.
Messor barbarus
Polyrhachis dives
Acromyrmex octospinosus
Gebruikersavatar
Other
Lid
Berichten: 587
Lid geworden op: 13 april 2011
Locatie: Bergen Op Zoom
Gender:
Leeftijd: 38
Contacteer:

Re: Visvoer i.p.v insecten

Bericht door Other »

Mieren hebben over het algemeen last met het opnemen van "vast" voedsel.
Vandaar dat we ze meestal vloeibaar voedsel geven, Messor is hier wel een beetje een uitzondering omdat deze natuurlijk ook zaden verwerkt.

Bij mij eten ze ook visvoer maar ik gebruik dit alleen als extra voer als ik bijvoorbeeld lang weg moet.
Het bederft natuurlijk niet snel! (Je ziet dat het wel vaak in de buitenwereld blijft liggen!)
YOUTUBE
Like, Comment & Subscribe! 8-)
Kolonies aangeboden
Nieuwe kolonie nodig?
FACEBOOK
Like ons op facebook!
Plaats reactie