Insecten met chemische afweer

Vragen en info over voeding van mieren
Plaats reactie
MierenPlaats
Berichten: 183
Lid geworden op: 28 december 2017
Gender:

Insecten met chemische afweer

Bericht door MierenPlaats »

Is de chemische afweer van insecten nog gevaarlijk als deze dieren al dood zijn? Ik zie namelijk vaak vuurwantsen lopen, maar deze heeft volgens https://nl.wikipedia.org/wiki/Vuurwants een chemische afweer tegen vijanden: De vuurwants gebruikt de plantensappen die worden opgezogen als chemische afweer tegen vijanden zoals vogels.

Zouden die stoffen die in hun lichaam aanwezig zijn nog mieren/broed kunnen aantasten als ze het insect consumeren?
Gebruikersavatar
DJRGEN
Lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 15 februari 2009
Locatie: Wellen Limburg (BE)
Gender:
Leeftijd: 45

Re: Insecten met chemische afweer

Bericht door DJRGEN »

Mocht het echt een chemische afweer zijn zal deze ook nog bestaan ook al is deze dood, want dit is een ander procedure dat men volgt ipv een levende reactie, Deze onderscheiden niet dood met levend. Maar dit is wel een ingewikkelde vraag mocht een insect dood zijn kan dit bij mijn weten geen dergelijk afweer opgang brengen. Simpel denkend tenzij anders :-)
0x Formica cunicularia Rip
1x Lasius niger
1x Lasius flavus
1x Myrmica rubra
1x Messor barbarus
1x Forimca fusca
1x Formica sanguinea
1x Temnothorax nylanderi
MierenPlaats
Berichten: 183
Lid geworden op: 28 december 2017
Gender:

Re: Insecten met chemische afweer

Bericht door MierenPlaats »

DJRGEN schreef:Mocht het echt een chemische afweer zijn zal deze ook nog bestaan ook al is deze dood, want dit is een ander procedure dat men volgt ipv een levende reactie, Deze onderscheiden niet dood met levend. Maar dit is wel een ingewikkelde vraag mocht een insect dood zijn kan dit bij mijn weten geen dergelijk afweer opgang brengen. Simpel denkend tenzij anders :-)
Oke, bedankt voor het antwoord!
Plaats reactie