Poppen openen
- MiereManneke
- Lid
Poppen openen
Regelmatig zie ik staan dat parasitaire gynes niet zelf in staat zijn om poppen te openen. Maar wat wordt er precies bedoeld met poppen openen? Is dat alleen het lichtbruine velletje (naam kwijt...) van de pop afhalen? Want in dat geval zouden ze toch wel naaktpoppen kunnen "openen", of zou ik toch zelf een pop kunnen openen met 2 pincetten?
GGA-GAA-UGG-GAG-UUA-GAU-AUA-GGU
- dvd
- Lid
Re: Poppen openen
raptiformica sanguinea gynes kunnen wel poppen openen,dit heb ik zelf ondervonden.
- Floris
- Teamlid
- Contacteer:
Poppen hebben soms hulp nodig om uit het velletje te komen.
Bij parasitaire koloniestichting in gevangenschap zijn dan werksters nodig van de oude kolonie, als de koninigin het niet kan.
Bij parasitaire koloniestichting in gevangenschap zijn dan werksters nodig van de oude kolonie, als de koninigin het niet kan.
Antwoorden op veel gestelde vragen zijn te vinden in de Introductie mierenhobby.
- MiereManneke
- Lid
Dus als bijvoorbeeld één van mijn Lasius niger kolinies naaktpoppen maakt, kan ik deze dan geven aan een Lasius umbratus koningin zonder werksters, om risico's te vermijden? En als ik geen naaktpoppen krijg, kan ik dan zelf met 2 scherpe pincetten de poppen openen, en deze dan aan de L. umbratus gyne geven? Dat zou erg handig zijn.Floris schreef:Poppen hebben soms hulp nodig om uit het velletje te komen.
GGA-GAA-UGG-GAG-UUA-GAU-AUA-GGU
- Elan
- Lid
Formica fusca poppen kunnen wel door Formica sanguinea worden geopend, maar dat kunnen ze niet met Lasius niger poppen.dvd schreef:raptiformica sanguinea gynes kunnen wel poppen openen,dit heb ik zelf ondervonden.
Vorig jaar als experimentje gedaan toen ik niet genoeg F. fusca had.
- dvd
- Lid
klopt,hiermee bedoel ik dus dat Formica sanguinea wel fusca poppen kan openen.Uit ervaring weet ik dat Formica sanguinea geen niger poppen aanpakt,misschien wel als voedsel.