Schimmel en vleugels met koninginnen

Vragen en info die nuttig zijn voor mensen die starten met de hobby
Plaats reactie
Cris
Berichten: 101
Lid geworden op: 16 juli 2018
Gender:

Schimmel en vleugels met koninginnen

Bericht door Cris »

Ik heb een vraag. Ik heb schimmel in 1 van mijn formicalium maar ik zou niet weten hoe of waardoor. Zijn er insecten die schimmel eten of weg halen?

En ik had een koningin gevongen met vleugels die had ongeveer 3/4 dagen haar vleugels nog maar die zijn er nu er af kan het zijn dat ze nog bevrucht is en geen tijd had om haar vleugels er af te halen of wat? Gaat om de mier soort Lasius niger.

En mijn eerste paar koninginnen hebben eiren gelegt woohoo.
Gebruikersavatar
blackbalfur
Lid
Berichten: 146
Lid geworden op: 28 juli 2017
Gender:
Leeftijd: 50

Re: Schimmel en vleugels met koninginnen

Bericht door blackbalfur »

Cris ik vraag me af of je wel iets over mieren heb gelezen voordat je begon met deze hobby.

Een formicalium bestaat niet het is een formicarium.

Als je hier op het forum zou lezen dan weet je dat je een nieuw buisje moet aanbieden:

http://www.antforum.nl/viewtopic.php?f=53&t=1669

Een startende kolonie hoort niet in een formicarium maar in een reageerbuisje.

Een koningin met vleugels kan bevrucht zijn maar waarom zou je het risico nemen?

Vang gewoon exemplaren zonder vleugels.

Al jou vragen zijn van iemand die niets heeft gelezen, ik wil je adviseren om je eens goed in te lezen.
Een mier is geen mier.

1x Formica sanguinea
Cris
Berichten: 101
Lid geworden op: 16 juli 2018
Gender:

Re: Schimmel en vleugels met koninginnen

Bericht door Cris »

Ik heb ze al in buisjes gedaan nouw ze waren uitgevlogen en heb zoveel mogelijk koninginnen gevangen en die formicarium is een spel verbetering fout zit op mobiel namelijk
Gebruikersavatar
Paarsemier
Lid
Berichten: 287
Lid geworden op: 27 juni 2017
Gender:
Leeftijd: 21

Re: Schimmel en vleugels met koninginnen

Bericht door Paarsemier »

Cris schreef:Ik heb ze al in buisjes gedaan nouw ze waren uitgevlogen en heb zoveel mogelijk koninginnen gevangen en die formicarium is een spel verbetering fout zit op mobiel namelijk
Op je mobiel zijn wel knoppen voor een punt/komma toch? Ik raad je aan om die knoppen ook te gebruiken.

Als je je bericht gewoon goed doorleest voordat je hem verstuurd heb je ook geen last van die irritante forumleden die vinden dat je berichten onduidelijk zijn ;)
1x Messor barbarus
2x Lasius niger
1x Temnothorax sp.
Cris
Berichten: 101
Lid geworden op: 16 juli 2018
Gender:

Re: Schimmel en vleugels met koninginnen

Bericht door Cris »

Ik zal er omdenken
Plaats reactie