hoeveel eten

Vragen en info over voeding van mieren
Plaats reactie
marijnkenter
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 juli 2018
Gender:

hoeveel eten

Bericht door marijnkenter »

hoi allemaal,
ik heb nu 10+ werksters hoeveel keer doen jullie de zuiker water of honingdauw voor de mieren en hoeveel zaden geven jullie de mieren per dag ik ververs nu elke dag de suikerwater en honingdauw en geef ze 2x zaden per dag ligt eraan of ze alle zaden weg hebben als er nog wat is geef ik 1x per dag zodra ze de hele tijd alles weg pakken doe ik er gewooon weer wat bij
groetjes
Hexednl
Lid
Berichten: 1076
Lid geworden op: 02 juni 2017
Locatie: Veenendaal
Gender:
Leeftijd: 35

Re: hoeveel eten

Bericht door Hexednl »

Ik neem aan dat je Messor barbarus hebt?
Je hoeft ze niet elke dag zaden te geven, deze nemen ze mee en maken ze een voorraad van. Suikerwater/honingdauw is niet perse nodig, ze halen de suikers uit de zaden. Je kan beter 1 a 2 keer per week een vliegje of klein krekeltje voeren. Hier hebben ze meer aan omdat ze makkelijker de proteïne uit een vlieg halen dan uit zaadjes.
Ik raad je aan de caresheet even door te nemen voor wat extra informatie.
8-)
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 13 juni 2018
Locatie: den haag
Gender:
Leeftijd: 39

Re: hoeveel eten

Bericht door Shifty »

ik geef mijn messor barbarus koninginnen van de laatste bruidsvlucht. uit de vriezer
1x lasius niger (mierenboederij)
1x messus babarus ( netherlants)
1x lasius gyne 2018
Gebruikersavatar
miel
Lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 10 februari 2015
Gender:
Leeftijd: 24
Contacteer:

Re: hoeveel eten

Bericht door miel »

Suikerwater zou ik zeker bij kleine kolonies, die de zaden nog niet goed kunnen kraken, wel geven. Zo weet je zeker dat ze voldoende suikerwater binnen krijgen. Ik geef mijn kolonie, die zeker uit meer dan honderd mieren bestaat (en misschien nog VEEL MEER!) ook gewoon suikerwater, dat gewaardeerd (b)lijkt te worden. Bied maar gewoon suikerwater aan, dat kan nooit kwaad.
Hexednl
Lid
Berichten: 1076
Lid geworden op: 02 juni 2017
Locatie: Veenendaal
Gender:
Leeftijd: 35

Re: hoeveel eten

Bericht door Hexednl »

Toen mijn kolonie nog klein Was moesten ze niks van suikerwater hebben, nu ze richting de 500 gaan zijn ze er dol op. Heel apart gedrag vertonen ze soms.
8-)
Plaats reactie