Lasius Niger - Nibbors

Vragen en opmerkingen over de blogs
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nibbors
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 juli 2015
Gender:
Leeftijd: 34

Lasius Niger - Nibbors

Bericht door Nibbors »

Plaats hier alle vragen, opmerkingen & tips over mijn blog van de Lasius Niger:

http://www.antforum.nl/viewtopic.php?f=72&t=11877
Gebruikersavatar
Yvon
Lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 30 januari 2018
Locatie: N-Limburg
Gender:
Leeftijd: 44

Re: Lasius Niger - Nibbors

Bericht door Yvon »

Mochten je mieren nog in de reageerbuis zitten. Dan zou ik aanraden om die in een kleiner bakje te leggen. Zorg eerst dat ze met een stuk of 50 werksters zijn eer je ze in de zandfarm laat gaan wonen.

Ik heb ook de fout gemaakt om ze met 12 werksters in de tfarm te laten gaan. Eenmaal dat ze een gang gegraven hebben zie je ze vrijwel nooit meer.
Gebruikersavatar
Nibbors
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 juli 2015
Gender:
Leeftijd: 34

Re: Lasius Niger - Nibbors

Bericht door Nibbors »

Bedankt voor je bericht!

Op zich maakt het me niet echt uit als ze onder de grond gaan. Dit zullen ze doen als het voor hen de betere optie is. Zo heeft de koninging meer rust en dan zie ik ze wel weer zodra het goed genoeg gaat met de kolonie.

De enige vraag die ik momenteel heb is hoeveel water ik toe moet voegen (bevochtigen zand) en hoe vaak. Heeft iemand hier misschien een antwoord op?
Hexednl
Lid
Berichten: 1076
Lid geworden op: 02 juni 2017
Locatie: Veenendaal
Gender:
Leeftijd: 35

Re: Lasius Niger - Nibbors

Bericht door Hexednl »

Nibbors schreef:Bedankt voor je bericht!

Op zich maakt het me niet echt uit als ze onder de grond gaan. Dit zullen ze doen als het voor hen de betere optie is. Zo heeft de koninging meer rust en dan zie ik ze wel weer zodra het goed genoeg gaat met de kolonie.

De enige vraag die ik momenteel heb is hoeveel water ik toe moet voegen (bevochtigen zand) en hoe vaak. Heeft iemand hier misschien een antwoord op?
Dat is echt een gevoels kwestie, vooral omdat het heel langzaam door het leemzand heen trekt. Ik zou eerst 5 ml proberen en kijken hoe dat verspreid.
8-)
Plaats reactie