Pheidole noda

Alle Pheidole kolonies van de leden
Ruud20
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 april 2018

Pheidole noda

Bericht door Ruud20 »

Pheidole noda

Goede Morgen/Middag/Avond ik heb mijn Pheidole noda kolonie gekochtop www.britishants.com voor 40 of 45 pond en dan heb ik 1 koningin en 40-60 werksters. Toen ik ze binnen kreeg hadden ze weinig vocht en geen broed en ik liet ze een dag rusten.Na die dag heb ik ze vrij gelaten in een kleine kale arena zonder nest want ze zaten in een reageerbuisje en daar had ik folie overheen gedaan. ze gingen massaal alles ontdekken en ze namen de honing aan die ik ook daar gekocht had een een huisvlieg. Na een paar uur brachten ze de dode werksters en en de schedels van de soldaten naar een hoek en daar goide ze al hun afval neer. na 3 a 4 dagen gingen meer werksters dood en al gauw was iets meer dan de helft dood gegaan. en als ik ze voedsel gaf dan waren ze een beetje bang en heel erg alert. maar na een ongeveer een maand ging het heel goed met ze, ze hadden heel veel broed en heel veel naaktpoppen, en ze durfden veel meer en als ik dan wat voedsel pakte kwamen ze er echt heel erg massaal op af. en ik had een 3D nest gekocht op www.antnederland.nl voor maar 20 euro en daar zatten gingen ze direct in en na 2 weken de queen ook want daar was veel meer ruimte en het was veel vochtiger voor het broed. en er is al een hele gang vol met naaktpoppen en broed.


ik hou jullie op de hoogte hoe het gaat en over een 2 a 3 weken vertel ik wel hoe het met ze gaat
1X Pheidole noda
1x Lasius niger
1X lasius flavus
Plaats reactie