Voorstellen

Voorstelling van de leden
Plaats reactie
Lgcy
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 juli 2018

Voorstellen

Bericht door Lgcy »

Hallo allemaal,

Ik ben Suzan, 33 jaar.
Ik lees al een aantal jaren mee op het forum, maar nu toch besloten me aan te melden.

Een paar jaar geleden kwam ik AntsCanada tegen op YouTube, en sindsdien ben ik begonnen me in te lezen (en kijken) over alle mogelijke soorten mieren. Dit jaar toch maar besloten mijn eerste kolonie te starten toen er tweemaal massale bruidsvluchten waren en mijn hele achtertuin vol zat met gynes.

Sinds een week of 3 ben ik in bezit van mijn eerste gynes. beide Lasius niger die ik na de bruidsvluchten heb gevangen zo'n 3 weken geleden. Ze doen het goed, beide al mooie stapeltjes eitjes, zitten heerlijk rustig in hun buisjes. Hopelijk over een maandje de eerste werksters, lijkt me erg leuk om dat mee te maken.
Ik hoop stiekem op nog een kleine bruidsvlucht van Formica fusca, aangezien ik een week geleden heb ontdekt dat daarvan 3 nesten bij mijn moeder in de straat zitten, en ik dat een ontzettend mooie soort vind.

Ik zal niet super actief zijn op het forum omdat ik het nogal druk heb in het dagelijks leven, maar juist daarom leken mieren mij ook een mooi ' huisdier' :D
Laatst gewijzigd door Lgcy op 29 jul 2018, 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Hexednl
Lid
Berichten: 1076
Lid geworden op: 02 juni 2017
Locatie: Veenendaal
Gender:
Leeftijd: 35

Re: Voorstellen

Bericht door Hexednl »

Welkom om het forum! Zolang je het bij enkele kolonies houd is het goed te combineren met een druk leven ;-)
8-)
Gebruikersavatar
mrMojo
Lid
Berichten: 260
Lid geworden op: 21 januari 2018
Locatie: Nijlen, provincie Antwerpen, België
Gender:
Leeftijd: 53

Re: Voorstellen

Bericht door mrMojo »

Dag Suzan, welkom op het forum.
Gebruikersavatar
Yvon
Lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 30 januari 2018
Locatie: N-Limburg
Gender:
Leeftijd: 44

Re: Voorstellen

Bericht door Yvon »

Welkom Suzan!
Gebruikersavatar
Blue
Lid
Berichten: 490
Lid geworden op: 26 juli 2015
Gender:
Leeftijd: 22

Re: Voorstellen

Bericht door Blue »

Welkom op het forum Suzan!
Plaats reactie