Hoi hoi!

Voorstelling van de leden
Plaats reactie
Gebruikersavatar
TechRoo
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 augustus 2018
Locatie: Turnhout
Leeftijd: 34

Hoi hoi!

Bericht door TechRoo »

Hey daar!

Laat ik me eerst even voorstellen,
Ik ben Jordy, 29 jaar, sinds een maand of twee wonende in mijn eigen appartement in Turnhout, Belgie. Ben hierheen verhuisd vanuit Amsterdam om dichter bij mijn vriendin in gent te wonen. (Yay vrijheid!)

Qua werk en hobbie ben ik altijd bezig met Programmeerwerk en mechaniek, industrieele processen hebben me altijd geinteresseerd. (Vandaar mijn huidige werk als robot programmeur / plc programmeur in de voedselindustrie )

ik denk dat door deze liefde voor processen ook al op jonge leeftijd mijn intresse voor bijen, mieren en andere kolonie vormende insecten is geboren. Ik vond het als kind prachtig te bedenken dat deze kleine diertjes in grote getalen een huis konden bouwen, eten konden vinden, jongen kunnen beschermen en grootbrengen.

Als kind heb ik een paar keer stiekum een bakje met zand gevuld en er wat mieren uit de tuin ingegooid, welke tot mijn spijt altijd stierven. Dat , of mijn moeder zag de bakjes in mijn kamer en gooide ze onder wat gefoeter weer leeg in de tuin.

Nu heb ik mij voorgenomen om mierenhouder te worden voor een kolonie Camponotus ligniperdus en Messor barbarus, twee soorten die niet het aller makkelijkste zijn voor de eerste maal te houden, maar ik verwacht met wat hulp van dit forum en de mede liefhebbers hier een goede kans te hebben!



De messor's ga ik waarschijnlijk vandaag nog even afhalen, tevens met een buitenwereldje en formicarium welke ik na wat leeswerk de komende maanden nog maar even in de verpakking laat zitten :)
Mijn miertjes:
Camponotus ligniperdus
Messor barbarus
Gebruikersavatar
mrMojo
Lid
Berichten: 260
Lid geworden op: 21 januari 2018
Locatie: Nijlen, provincie Antwerpen, België
Gender:
Leeftijd: 53

Re: Hoi hoi!

Bericht door mrMojo »

Dag Jordy, welkom op het forum. Mieren zijn inderdaad fascinerende dieren.
Ik heb zelf 2 Messor barbarus kolonies en ik vind dat deze zeker niet moeilijk zijn. Je moet ze veel met rust laten en daar heeft nu juist een beginnende mierenhouder het moeilijk mee. ;)
Gebruikersavatar
Kciroj
Lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 27 december 2017
Locatie: Koog a/d Zaan
Gender:
Leeftijd: 38

Re: Hoi hoi!

Bericht door Kciroj »

Welkom en veel plezier!
Messor barbarus | 500+w BLOG
Camponotus barbaricus | 2w
Lasius niger | 20w
-> Vragen en opmerkingen
BartR
Berichten: 563
Lid geworden op: 31 juli 2018

Re: Hoi hoi!

Bericht door BartR »

Grappig, ik bedacht me van de week nog dat mieren net een computer zijn waarbij elke mier een stukje code is die afzonderlijk hun geprogrammeerde taak doen maar in totaal zijn al die stukje code een geavanceerd systeem
1x Polyrhachis dives - 1q 20W Blog
1 x Formica fusca 1Q 6W - Blog
1 x Lasius flavus 1Q - Blog
1 x Camponotus cruentatus 1Q - Blog
Hexednl
Lid
Berichten: 1076
Lid geworden op: 02 juni 2017
Locatie: Veenendaal
Gender:
Leeftijd: 35

Re: Hoi hoi!

Bericht door Hexednl »

Welkom op het forum!
8-)
Gebruikersavatar
TechRoo
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 augustus 2018
Locatie: Turnhout
Leeftijd: 34

Re: Hoi hoi!

Bericht door TechRoo »

De mieren zijn goed toegekomen! De koningin zaten met een 8 tal werkers in haar buisje. Ook een paar eieren / poppen lagen er al in.

Ik heb het buitenverblijfje aangesloten en snel een doek over het buisje gelegd. Ze kwam heel even een paar centimeter uit het buisje om vervolgens weer terug te gaan. Er leek niet al te veel stress te zijn van de verhuizing via de post.

De werkers begonnen al snel in kleine groepjes het verblijf te verkennen, en zaten al telkens bij het suikerwater.

Het is grappig te zien dat 1 werker wat watje met suikerwater ontdekt, snel terugrent, en er na een paar minuten opeens drie zitten te eten.

Ik zal ze de komende week even met rust laten onder de doek.
Mijn miertjes:
Camponotus ligniperdus
Messor barbarus
Daisy
Lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 21 november 2015
Gender:
Leeftijd: 39
Contacteer:

Re: Hoi hoi!

Bericht door Daisy »

Welkom ik ben zelf ook van Turnhout, ik woon nu in Oud-Turnhout :)
Gebruikersavatar
TechRoo
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 augustus 2018
Locatie: Turnhout
Leeftijd: 34

Re: Hoi hoi!

Bericht door TechRoo »

Daisy schreef:Welkom ik ben zelf ook van Turnhout, ik woon nu in Oud-Turnhout :)
Ohh leuk :D, Ik dicht bij het centrum / plein van Turnhout. Eén van die nieuwe appartementsgebouwen van Turnova op het academieplein :)
Mijn miertjes:
Camponotus ligniperdus
Messor barbarus
Gebruikersavatar
Yvon
Lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 30 januari 2018
Locatie: N-Limburg
Gender:
Leeftijd: 44

Re: Hoi hoi!

Bericht door Yvon »

Hoi Jordy,
Welkom hier!!
Hulstster
Lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 04 juli 2018
Locatie: Hasselt
Gender:
Leeftijd: 19

Re: Hoi hoi!

Bericht door Hulstster »

Welkom
Pc and antkeeping masterrace forever
Erikomanos
Lid
Berichten: 263
Lid geworden op: 08 november 2017
Locatie: Assen
Gender:
Leeftijd: 41

Re: Hoi hoi!

Bericht door Erikomanos »

Welkom!
Hobby begonnen sinds 8-11-17
Lasius niger
Lasius flavus
Messor barbarus-BLOG-|-V&O-
Formica fusca-BLOG-|-V&O-
Plaats reactie