Formica fusca en Lasius flavus bij elkaar?

Vragen en info over nestcondities
Plaats reactie
BartR
Berichten: 563
Lid geworden op: 31 juli 2018

Formica fusca en Lasius flavus bij elkaar?

Bericht door BartR »

Als ik een natuurlijke bak bouw met voldoende ruimte, kunnen Formica fusca en Lasius flavus dan bij elkaar?
Ze leven buiten ook bij elkaar in de buurt. Of wordt het hommeles in een gesloten omgeving?
1x Polyrhachis dives - 1q 20W Blog
1 x Formica fusca 1Q 6W - Blog
1 x Lasius flavus 1Q - Blog
1 x Camponotus cruentatus 1Q - Blog
Gebruikersavatar
miel
Lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 10 februari 2015
Gender:
Leeftijd: 24
Contacteer:

Re: Formica fusca en Lasius flavus bij elkaar?

Bericht door miel »

Dat zal in een gesloten omgeving moeilijker zijn, maar dat sluit niet uit dat het zou kunnen. Formica fusca en Lasius flavus zijn naar mijn weten beide soorten die conflicten eerder uit de weg zullen gaan dan dat ze het opzoeken. Ook qua foerageergedrag verschillen beide soorten doordat Lasius flavus met name onder de grond blijft en Formica fusca bovengronds ook veel activiteit laat zien. Wel moeten ze een grote bak hebben om beide een eigen territorium te kunnen vormen.

Ik beveel je, ondanks dat het natuurlijk zeer interessant is om te testen, dit niet aan. De kans blijft natuurlijk altijd aanwezig, zelfs in een grote bak, dat het mis gaat. Dit zou erg sonde zijn van je kolonies, zeker als dit je enige kolonies zijn.

Hopelijk heb ik je geholpen.

Groetjes, MIel
BartR
Berichten: 563
Lid geworden op: 31 juli 2018

Re: Formica fusca en Lasius flavus bij elkaar?

Bericht door BartR »

Zeker! Dank je wel.

Ik zie op YouTube veel sporten die bij elkaar gezet worden, maar inderdaad blijft er regelmatig slecht 1 over.
Om de redenen die jij ook noemt dacht ik wellicht zijn dit net 2 die wel bij elkaar kunnen.

Nou, dan maar een plank er bij
1x Polyrhachis dives - 1q 20W Blog
1 x Formica fusca 1Q 6W - Blog
1 x Lasius flavus 1Q - Blog
1 x Camponotus cruentatus 1Q - Blog
Plaats reactie