Camponotus cruentatus (KC)

Alle Camponotus kolonies van de leden
Plaats reactie
KC
Lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 05 september 2018
Locatie: Haarlem
Gender:
Leeftijd: 35

Camponotus cruentatus (KC)

Bericht door KC »

Zojuist mijn eerste twee soorten binnen gekregen, Camponotus cruentatus en Pheidole pallidula.

Man wat ben ik voor twee uiterste gegaan, de Camponotus cruentatus is echt mega vergeleken bij de Pheidole.
Ik heb haar weg gezet op een donkere verwarmde plek, ze kwam binnen zonder water reservoir (Dit soort mag ook wat droger zitten) maar heb een inkeping gemaakt in het dopje waarmee de buis dichtzat en naast de ingang een propje met vocht gelegd.

Ik heb nog geen foto's genomen omdat ik besloot deze dieren na hun reis lekker even te laten rusten en niet meteen als een bezetenen met de camera eromheen te dansen. Ik hoop wel op korte termijn wat meer van haar en het opvallend vele broed te laten zien!

Vragen en opmerkingen kunnen hier viewtopic.php?f=31&t=12175
Laatst gewijzigd door KC op 07 okt 2018, 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
"Trial & Error''

Camponotus ligniperda Blog
Lasius niger Blog
KC
Lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 05 september 2018
Locatie: Haarlem
Gender:
Leeftijd: 35

Re: Camponotus cruentatus (KC)

Bericht door KC »

Veel ste veel condens in de bak vandaag dus ben toch gaan kijken en er lag een flinke druppel in de buis (groter dan nodig was om te verdrinken. Ik heb deze druppel verwijderd en zag dat de eieren tot beginnende larfjes waren gegroeid. Een stuk of 10a15 heb ze niet geteld om de koningin zo snel mogelijk weer wat rust te geven.

Hoe voorkomen jullie een te hoog gehalte aan condens en druppel vorming ? Ik heb haar ontvangen in een potje met vochtig papier aan de onderkant en een plastic dop met kleine ventilatie gaatjes. Ik heb de dop nu vervangen voor een propje.
"Trial & Error''

Camponotus ligniperda Blog
Lasius niger Blog
KC
Lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 05 september 2018
Locatie: Haarlem
Gender:
Leeftijd: 35

Re: Camponotus cruentatus (KC)

Bericht door KC »

Na het buisje te hebben afgesloten met een wattenprop ben ik toch maar even gaan kijken of deze niet werd doorgknaagd zoals bij BartR zijn blog vernoemd werd..... helaas trof ik het volgende.

Iemand een idee wat er gebeurd kan zijn? Temperatuur was 22 graden, donker en trillingsvrij.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
"Trial & Error''

Camponotus ligniperda Blog
Lasius niger Blog
Plaats reactie