Ant vivarium | combi tank | natuurlijke setup

Eigen foto- en videobijdragen over mieren
Plaats reactie
antsutopia
Lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 26 september 2016
Locatie: Netherlands
Gender:
Leeftijd: 37
Contacteer:

Ant vivarium | combi tank | natuurlijke setup

Bericht door antsutopia »

Hallo mieren lief hebbers! Ik heb weer een nieuw ant vivarium gemaakt ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
De afmetingen van deze tank zijn L:110 B:25 H:30 ook heeft deze setup aan de bovenkant rondom een waterbarier van 3cm en is tot nu toe escape proof! Ik heb de Polyrhachis dives erin gedaan omdat de planten in hun oude setup dood zijn gegaan (niet genoeg licht) verder heb ook ook niet echt gekeken naar de afkomst van de andere bewoners. Lasius, Formica, Crematogaster, Camponotus, Pheidole, noem het een fantasiewereld genoemd de 'Green Valley' ook de planten zijn uitgekozen op uiterlijk en niet op specifieke afkomst. Voor de toekomst ben ik van plan om er meerdere vivarium aan te koppelen mocht de populatie te groot worden of besluit nog meer soorten toe te voegen! Hoop dat jullie de setup mooi vinden! Volg me op Instagram en YouTube voor meer foto's en video's

Vriendelijke groet! Ants Utopia

Video:
M. barbarus | C. diversa | C. singularis | P. dives | L. niger | L. Emarginatus | cataglyphis nodus
YouTube kanaal https://www.youtube.com/channel/UCUP7tA ... NXMM2c6AWg
Bekijk ook mijn --> Instagram --> antsutopia <-- voor mooie foto en videos
BartR
Berichten: 563
Lid geworden op: 31 juli 2018

Re: Ant vivarium | combi tank | natuurlijke setup

Bericht door BartR »

Mooi zeg!
Ik wil zelf ook P dives en dit is wel echt een setup die ik ook zou willen (alleen kleiner). Hoe heb je de bovenste barrière gemaakt?
1x Polyrhachis dives - 1q 20W Blog
1 x Formica fusca 1Q 6W - Blog
1 x Lasius flavus 1Q - Blog
1 x Camponotus cruentatus 1Q - Blog
wardvander
Lid
Berichten: 382
Lid geworden op: 10 december 2017
Gender:
Leeftijd: 31

Re: Ant vivarium | combi tank | natuurlijke setup

Bericht door wardvander »

Wat leuk!

Alleen wil ik wel zeggen dat er hier verschillende soorten bij elkaar leven, die in de natuur nooit elkaar zullen tegenkomen. Ook zijn ze afkomstig van verschillende biotopen en klimaten. Hopelijk brengt dit op lange termijn(eg. groei van kolonies) geen problemen met zich mee. Waarschijnlijk zullen er kolonies verdwijnen, of zelfs sterven van de stress. Hoe dan ook, blijft leuk om uit te proberen. Ik verlang al naar de volgende update. Je Polyrhachis p. zien lekker gezond uit.
-Lasius niger
-Temnothorax nylandri
-Crematogaster scutellaris
-Messor barbarus
-Pheidole noda
-Myrmica rubra
-Solenopsis fugax
-Polyrhachis dives
Andere ongewervelden
Plaats reactie