Pheidole pallidula Blog

Alle Pheidole kolonies van de leden
Plaats reactie
ChrislyBear
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 oktober 2018
Locatie: Deventer
Gender:
Leeftijd: 23

Pheidole pallidula Blog

Bericht door ChrislyBear »

Ik heb mijn Pheidole kolonie aangeschaft en zijn vandaag eindelijk binnen :D

Ze kwamen met 1 gyne en 8 werksters. heb ze dus met buisje en al in een ijs bakje gelegd, watje losgehaald en ze wat honing gegeven. Hopen dat er binnenkort broed komt want ik zag zo geen eitjes/larven. maar dat komt waarschijnlijk door de lange reis en het feit dat het best koud is.

1 werkster is overleden ( waarschijnlijk door de stress ) dus ik zit nu op een totaal van 7!

mijn V&0: http://www.antforum.nl/viewtopic.php?f=31&t=12232

Ze smullen nu van de honing en zwermen eromheen :D leuk om te zien
P. pallidula 1Q
L. niger 1Q 10+w

F. fusca / M. rubra ( keuze nog niet gemaakt )
ChrislyBear
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 oktober 2018
Locatie: Deventer
Gender:
Leeftijd: 23

Re: Pheidole pallidula Blog

Bericht door ChrislyBear »

eerste dag een fruitvliegje klein gegeven en werd na 4 uur nog niet aangenomen, haalde hem dus maar weg maar in de avond toch maar weer een nieuwe gegeven. Heb de deksel dicht gedaan en keek 2 uur later weer en voila weg was ie ( zag zelfs geen vleugeltjes ). voor de rest weinig gebeurt tot nu toe nog geen een mier verdronken in de water barrière.

weet niet of er al weer eitjes zijn/broed ligt, ik ben bang om te kijken aangezien mensen zeggen dat deze soort er slecht tegen kan.
P. pallidula 1Q
L. niger 1Q 10+w

F. fusca / M. rubra ( keuze nog niet gemaakt )
ChrislyBear
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 oktober 2018
Locatie: Deventer
Gender:
Leeftijd: 23

Re: Pheidole pallidula Blog

Bericht door ChrislyBear »

Ik heb mijn pheidole met heat mat maar in de kast gestopt en laat ze lekker een maandje of 2 zitten x).

Maar ik heb nu een groot probleem, ik heb schimmel in mijn terrarium iemand enige tips om ervanaf te komen?
er zijn zijn nu geen inwoners op wat planten, een regenworm, en een verloren fruitvliegje.
P. pallidula 1Q
L. niger 1Q 10+w

F. fusca / M. rubra ( keuze nog niet gemaakt )
ChrislyBear
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 oktober 2018
Locatie: Deventer
Gender:
Leeftijd: 23

Re: Pheidole pallidula Blog

Bericht door ChrislyBear »

Pheidole gyne nummer 2 is nu ook binnen, nu samen lekker in de kast gezet en ga ze einde van het jaar samenvoegen.

Wish me luck :D
P. pallidula 1Q
L. niger 1Q 10+w

F. fusca / M. rubra ( keuze nog niet gemaakt )
Hexednl
Lid
Berichten: 1076
Lid geworden op: 02 juni 2017
Locatie: Veenendaal
Gender:
Leeftijd: 35

Re: Pheidole pallidula Blog

Bericht door Hexednl »

Als je ze wilt samen voegen, zou ik dat juist eerder nu doen nu ze nog de eerste werksters hebben dan wanneer ze gewone werksters hebben.
Maar voordat je het doet: ben je bereid om beide kolonies te verliezen? Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat het zeker niet altijd goed gaat.
8-)
ChrislyBear
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 oktober 2018
Locatie: Deventer
Gender:
Leeftijd: 23

Re: Pheidole pallidula Blog

Bericht door ChrislyBear »

Hexednl schreef:Als je ze wilt samen voegen, zou ik dat juist eerder nu doen nu ze nog de eerste werksters hebben dan wanneer ze gewone werksters hebben.
Maar voordat je het doet: ben je bereid om beide kolonies te verliezen? Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat het zeker niet altijd goed gaat.
ik zal ze eerst in de koelkast doen en dan bij beide kolonien 1 a 2 werksters overplaatsen als het goed gaat laat ik ze samen in een bakje ( wil je reageren in mn V & O ipv hier ^^
P. pallidula 1Q
L. niger 1Q 10+w

F. fusca / M. rubra ( keuze nog niet gemaakt )
ChrislyBear
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 oktober 2018
Locatie: Deventer
Gender:
Leeftijd: 23

Re: Pheidole pallidula Blog

Bericht door ChrislyBear »

gyne 2 is helaas overleden ;_; de andere gyne heeft eindelijk nieuwe werksters!!!!! nadat ze geen werksters meer had heeft ze eindelijk eitjes gelegd ( die verrassend snel uitkwamen, na 2 weken ) en vandaag heb ik de eerste, nog doorzichtige, werksters gespot :D hopen dat er veel meer volgen
P. pallidula 1Q
L. niger 1Q 10+w

F. fusca / M. rubra ( keuze nog niet gemaakt )
Plaats reactie