Hallo, ik ben een beginnende mierenhouder.
De eerste paar eitjes van mijn 1e kolony pheidole pallidula zijn uitgekomen! Alleen mijn vraag is dus, wat geef ik ze nu te eten?
Pheidole pallidula
Re: Pheidole pallidula
zoals andere soorten gewoon suikerwater, honing en andere zoetigheden. ook veel insecten zoals fruitvliegjes, kleine krekels en dubia's etc.
- Mika
- Teamlid
- Contacteer:
Wat bedoel je met 'de eerste paar eitjes zijn uitgekomen'? Het zou me verwonderen als je dat kan zien.
DUCKDUCKGO!
Het was een queen met een stuk of 8 larves/poppen en in 2 dagen tijd waren er 4 mieren. Vandaar de eerste paar eitjes
Update : ik heb ze een fruitvliegje gegeven en die was na een paar uur helemaal opgegeten!
- Mika
- Teamlid
- Contacteer:
Ik zou toch een de beginnershandleiding doornemen. Het helpt als je de juiste terminologie gebruikt. Eitjes die uitkomen worden larven, en het verschil is vooral bij kleine eitjes zeer moeilijk te zien. Larven zijn het 'eetstadium'; ze verpoppen als ze volgoeid zijn, en die poppen evolueren naar volwassen mieren.Rickirick schreef:Het was een queen met een stuk of 8 larves/poppen en in 2 dagen tijd waren er 4 mieren. Vandaar de eerste paar eitjes
Er is geen enkele reden om een gyne (of wijfje, of koningin) een queen te noemen.
DUCKDUCKGO!
Ik weet dat allemaal wel maar ik wist niet dat het zo correct moest allemaal. Ik kwam hier met een vraag over de verzorging niet over de kennis hoe ik mijn ‘gyne’ moet noemen. Alsnog heel erg bedankt voor je reacties