mijn Tetramorium caespitum

Alle Tetramorium kolonies van de leden
Plaats reactie
salvadore
Lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 27 september 2018
Locatie: baarn
Gender:
Leeftijd: 19
Contacteer:

mijn Tetramorium caespitum

Bericht door salvadore »

Hoi allemaal,
Dinsdag had ik mijn eerste koningin van de soort Tetramorium gevangen. Nou zeg ik wel "gevangen" maar eigenlijk liep ze naar mij toe. Die ochtend zette ik (als gewoonlijk) mijn fiets buiten om naar school te gaan. Alleen zag ik iets heel kleins en zwart naar mij toe lopen?! Toen ik op mijn knieën ging zitten bleek het een koningin te zijn! En wat voor een! Haar lijfje vond ik echt heel mooi! Terwijl ik keek liep ze nog op haar gemak rond op zoek naar een mooie plaats om een kolonie te stichten. Ik vertel je dit: die had ze al heel snel gevonden! Ik was namelijk naar binnen gesprint om een reageerbuis te halen en heb die meteen gevuld met water. Toen ik terug kwam was ze nog steeds aan het zoeken naar een mooi plekje. Ik legde het reageerbuisje bij haar op de grond en ze ze liep er regelrecht in! Op dat moment wist ik nog niet dat ze van de soort Tetramorium is. Ik heb haar verduisterd binnen gelegd en tot vandaag met rust gelaten. Op het forum nog nagevraagd naar wat voor soort ze nou eigenlijk is en al snel kreeg ik antwoord: Tetramorium. Ik zocht het op en wat bleek: een snelgroeiende, agressieve, langzaam lopende soort, oftewel voor mij een hele mooie soort. na een paar filmpjes te hebben gekeken waren mijn ogen nog groter geworden van blijdschap dat ik haar heb kunnen "oprapen" :D . Ik was van plan om haar een volledige maand met rust te laren maar mijn nieuwsgierige oogjes kunnen het natuurlijk niet laten om een keer nog naar die schoonheid te zitten te kijken dus pakte ik haar voorzichtig op, haalde het aluminiumfolie eraf en keek. Ik keek en ik zag een hoopje eitjes!!!!! Wauw wat ben ik blij te zien dat ze het naar haar zin heeft en al eitjes gelegd heeft gelegd! nu ben ik wel echt van plan om haar een maand met rust te laten. dit komt goed uit omdat ik begin augustus 3 weken op vakantie ga naar midden Frankrijk.

Voor vragen en opmerkingen: viewtopic.php?f=31&t=14265
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hoi, salvadore hier.
De houder van 16 verschillende mierensoorten.
Hier een paar van mijn soorten
F. sanguinea Blog
D. rugosum
C. nicobarensis
C. barcaricus
C. thoracius
P. pallidula
P. noda
P. dives
Instagram: Salvadoresants
YouTube: AquaticAnt ;)
Gertjanbus
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 november 2016
Locatie: Hilversum
Gender:
Leeftijd: 41

Re: mijn Tetramorium caespitum

Bericht door Gertjanbus »

Hoe gaat het er nu mee ?
1x Formica fusca kolonie
2x Lasius niger kolonie
2x Lasius flavus kolonie
2x Messor barbarus kolonie
2× Tetramorium caespitum kolonie
salvadore
Lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 27 september 2018
Locatie: baarn
Gender:
Leeftijd: 19
Contacteer:

Re: mijn Tetramorium caespitum

Bericht door salvadore »

Gertjanbus schreef:Hoe gaat het er nu mee ?
Goed ze zitten op 5w
15664C11-B0D3-491F-A900-D31F8DABD3DC.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hoi, salvadore hier.
De houder van 16 verschillende mierensoorten.
Hier een paar van mijn soorten
F. sanguinea Blog
D. rugosum
C. nicobarensis
C. barcaricus
C. thoracius
P. pallidula
P. noda
P. dives
Instagram: Salvadoresants
YouTube: AquaticAnt ;)
Plaats reactie