Pheidole yeensis Bartr

Alle Pheidole kolonies van de leden
Plaats reactie
BartR
Berichten: 563
Lid geworden op: 31 juli 2018

Pheidole yeensis Bartr

Bericht door BartR »

Ik heb iets gedaan waarvan ik gezworen heb het nooit te doen. Ik heb Pheidole genomen :shock:

De verhalen van ontsnappingen en all you can eat buffetten verdwenen even naar de achtergrond toen ik een af retentie voor yeensis langs zag komen. Hebben! Dacht ik.

Na een week (dank je wel PostNL) kwamen ze eindelijk binnen en hemeltje wat zijn ze klein. Ik ben Camponotus, Formica fusca en P dives gewend. Ik moet er nog even aan wennen. Ze zijn met 5 werksters, twee soldaten (hilarisch die koppen) en wat broed. Ik heb ze nu even in een Ferrero rocher doosje zitten maar er staat een bak voor ze klaar. Hier later meer over.

Ze zijn wel pittig. Ze staan in een donker hoekje maar als ik met mijn zaklantaarn van mijn telefoon er op schijn dan komen ze direct naar buiten.

Tot nu toe weet ik nog niet echt wat ik van dit kleine formaat vind. Als iemand mij kan vertellen wat er zo geweldig aan Pheidole is dan zou dat fijn zijn.

Vragen hier: viewtopic.php?f=31&t=15515
Laatst gewijzigd door BartR op 22 okt 2019, 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
1x Polyrhachis dives - 1q 20W Blog
1 x Formica fusca 1Q 6W - Blog
1 x Lasius flavus 1Q - Blog
1 x Camponotus cruentatus 1Q - Blog
BartR
Berichten: 563
Lid geworden op: 31 juli 2018

Re: Pheidole yeensis Bartr

Bericht door BartR »

Ik, ik ben fan!

Wat een geweldige leuke soort is dit. Ik heb eerder gevoerd met sesam (ja ze nemen het echt mee), gehakt en kip. Dit werd goed geaccepteerd.

Vandaag echter een half dode krulvlieg gegeven. Op het moment dat de vlieg van zich liet horen kwamen er 5 werksters naar buiten. Deze kregen de vlieg niet meegesleept. Vrijwel direct kwam er een soldaat aan die hielp de vlieg te doden en mee te slepen.

Zielig en wreed? Ja beetje wel, maar mooi gedrag om te zien. Binnenkort mijn setup voor hun klaarmaken.
1x Polyrhachis dives - 1q 20W Blog
1 x Formica fusca 1Q 6W - Blog
1 x Lasius flavus 1Q - Blog
1 x Camponotus cruentatus 1Q - Blog
Plaats reactie