pheidole pallidula neemt geen honingdauw aan

Vragen en info die nuttig zijn voor mensen die starten met de hobby
Plaats reactie
AlphaSquad
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 januari 2020
Gender:
Leeftijd: 19

pheidole pallidula neemt geen honingdauw aan

Bericht door AlphaSquad »

Hoi. ik heb laats een mieren kolonie van de soort pheidole pallidula gekocht.
Het groeien van de kolonie gaat wel prima en er is ook al broed te zien, maar ik dacht van laat ik ze eens wat honingdauw geven.
Dat nemen ze dus niet aan ze kijken er niet eens naar om.
Met suikerwater heb ik hetzelfde probleem.

Hoe komt dit?
Alvast bedankt.
antsnl
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 augustus 2019

Re: pheidole pallidula neemt geen honingdauw aan

Bericht door antsnl »

goedemorgen,
vervelend om te horen bij mijn kolonie's had ik het ook maar toen ben ik ze eerste fruitvliegjes gaan geven en het honingdouw heb ik gewoon laten liggen.

bij mij gingen ze eerst naar de fruidvliegjes en na een paar dagen pas naar de vloeistoffen.
het kan ook zo zijn dat ze het nog niet nodig hebben mijn kolonies vinden honingdauw niet het lekkerst.

ik hoop dat dit je heeft geholpen let er wel op dat alle mieren kolonies anders zijn dus wat voor mij kan werken werkt voor ieamnd anders misschien niet maar het is het proberen waard.

m.v.g.
Antsnl

mieren kolonies:
Camponotus vagus
Messor barbarus
Formica fusca
pheidole spathifera
Messor aciculatus
Myrmica rubra
AlphaSquad
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 januari 2020
Gender:
Leeftijd: 19

Re: pheidole pallidula neemt geen honingdauw aan

Bericht door AlphaSquad »

Hey,
bedankt voor je reactie.
bij mij nemen ze wel fruitvliegjes aan dus ik zal wel gewoon wachten.
M.v.g
Tim
Dahubster
Lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 04 oktober 2017
Gender:
Leeftijd: 44

Re: pheidole pallidula neemt geen honingdauw aan

Bericht door Dahubster »

Gewoon rustig blijven geven wat ze wel aannemen... Later, als de kolonie groter is, zullen ze over alles zwermen wat je ze geeft!
Probeer ook af en toe snippertjes amandel te geven. Eens de kolonie groot genoeg is, sleuren ze zelfs hele stukken mee het nest in! En ik overdrijf niet. Een halve amandel verdwijnt in z'n geheel, ook al moeten ze er een hele afstand mee afleggen! :)
Gewoon geduld hebben dus. Maar met Pheidole pallidula betekent geduld niet hetzelfde als met andere kolonies ;) Ze groeien namelijk razend snel! Goed opletten dat ze niet ontsnappen dus... :D
Plaats reactie