Warmtemat wordt te warm

Vragen over problemen van mierenkolonies
Plaats reactie
antsnl
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 augustus 2019

Warmtemat wordt te warm

Bericht door antsnl »

Ik heb een grote warmtemat gekocht maar ik denk dat hij te warm wordt (40 graden). Wat kan ik het beste doen?
emier
Lid
Berichten: 665
Lid geworden op: 25 april 2018
Gender:
Leeftijd: 18

Re: warme mat woord te warm

Bericht door emier »

niks, als je er een kolonie mee wilt verwarmen dan leg je iets tussen de mat en de kolonie, ook zegt de oppervlaktetemperatuur van het matje niks over de temperatuur die de kolonie zal ontvangen. hang je meetapparatuur er eens 3 cm boven, de temperatuur zal dan aardig onder de 40 liggen
deltaromeo
Berichten: 84
Lid geworden op: 19 november 2017
Locatie: Amsterdam
Gender:

Re: Warmtemat wordt te warm

Bericht door deltaromeo »

Je geeft wat weinig informatie om je een goed advies te kunnen geven. Ligt er een bodembedekker zoals bv zand op de bodem ? Wat voor mieren heb je ? waar hebben ze hun nest ? Er zijn verwarmingsmatjes te koop met een dimmer die je dan bv op half kan zetten of elke andere gewenste stand zodat de temperatuur dan lager wordt. Ook zijn er thermostaten die een temperatuur voeler hebben die je dan bv op het zand kan leggen of ergens anders. De thermostaat schakelt dan het matje uit als een instelbare temperatuur bereikt is en natuurlijk ook weer aan als het kouder wordt.
Messor barbarus
Polyrhachis dives
Acromyrmex octospinosus
Gebruikersavatar
Poezewoefke
Lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 05 april 2019
Locatie: Wielsbeke België
Gender:
Leeftijd: 40

Re: Warmtemat wordt te warm

Bericht door Poezewoefke »

Alsook nooit het volledige nest of je volledige terrarium op een warmtemat zetten. half half zodat de miertjes ergens naartoe kunnen waar de temperatuur hun goed ligt.
Kolonies
1x Messor barbarus , 1x Messor structor

Koloniesticthing:

32x Lasius niger, 12x Lasius flavus, 01x Lasius emarginatus
02x Formica fusca
Plaats reactie