mijn Polyrhachis dives

Plaats reactie
salvadore
Lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 27 september 2018
Locatie: baarn
Gender:
Leeftijd: 19
Contacteer:

mijn Polyrhachis dives

Bericht door salvadore »

Hoi allemaal. Ik heb nu sinds een maand een Polyrhachis dives kolonie en heb besloten om er toch maar een blog over bij te houden :D . Waar ik ze vandaan heb? Nou, ik heb een mierenvriend die niet zo ver van mij vandaan woont. Ik was al een tijdje op zoek naar een gezonde dives kolonie die niet teveel koste. Hij bood mij deze kolonie aan en ik was meteen dol enthousiast! Hij had de kolonie gekocht met een koningin, een werkster en een beetje broed bij mierenwinkel. Niet de beste keuze na alle reacties op mierenwinkel te hebben gelezen maar de koningin is bevrucht! Daar draait het allemaal om :lol: . Nu zit de kolonie op een 20 a 30 tal werksters en nog steeds een koningin. Toen ik de kolonie ging ophalen zaten er ook nog 2 of 3 poppen bij. Geen larve en geen eitjes. Die komen later wel dacht ik. Voorzichtig heb ik hun mos-nest van hun oude aquarium gehaald met een plamuurmesje en ze in een plastic doosje gestopt.

Eenmaal thuis aangekomen moest ik nog hun verblijf helemaal inrichten :roll: . Dat kon ik beter eerst doen ipv ze eerst ophalen. Maar alles is goed gekomen ;) . Ik had nog ergens in de kast 2 stukken 'spiderwood' en een lavasteen liggen die ik in een gekantelde tarantula terrarium heb gedaan. Waarom gekanteld? Het leek mij handiger om de opening boven te hebben ipv aan de voorkant. aan de voorkant kan je geen anti-uitbraak plaatsen en is het makkelijker voor ze om te ontsnappen. Het terrarium heb ik gekregen van van een BMX vriend van mij die hem ergens nog had staan. Nou gekregen, het was eerder kreeg opgestuurd :lol: . Stond er opeens een pakketje met 'Salvadores antlab' in mijn kamer :lol: . Maar goed, het terrarium is nu goed in gebruik.

Terug naar de kolonie. Voorzicht heb ik het mos-nestje uit het bakje gehaald en het tegen de zijkant van het terrarium gezet. Het 'spiderwood' er tegenaan geschoven zodat het nestje niet zou omvallen en de lavasteen in de hoek gezet. Ik had speciaal een warmtematje van RepTech aangeschaft zodat ze lekker warm konden zitten en dus die aan de buitenkant ertegenaan gezet. De volgende dag ben ik naar buiten gegaan om wat mos te verzamelen en heb dat fijn vermalen en heel licht op de bodem gestrooid. Niet teveel en niet te weinig. Precies goed zodat je zo nog wel kon zien lopen op de witte ondergrond. Als voedsel- en vochtvoorziening heb ik 2 kleine reageerbuisjes klaar gemaakt. De een met water en de andere met suikerwater. Ik had gelezen dat Polyrhachis hun suikers ook ruw van een suikerklontje konden benuttigen dus ik heb speciaal voor deze zoetkauwertjes een doosje met suikerklontjes gekocht. Beide suikervoorzieningen zitten nu in hun verblijf zodat ze zelf kunnen beslissen wat ze liever willen hebben.
Hoi, salvadore hier.
De houder van 16 verschillende mierensoorten.
Hier een paar van mijn soorten
F. sanguinea Blog
D. rugosum
C. nicobarensis
C. barcaricus
C. thoracius
P. pallidula
P. noda
P. dives
Instagram: Salvadoresants
YouTube: AquaticAnt ;)
salvadore
Lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 27 september 2018
Locatie: baarn
Gender:
Leeftijd: 19
Contacteer:

Re: mijn Polyrhachis dives

Bericht door salvadore »

Hier een 'sneak-peak' in een deel van het nest.
Inmiddels hebben ze zoals op de foto te zien veel nieuw broed waar ik blij om ben!
De koningin zit op het wittige geweven stukje aan de linker kant.
Schermopname (58).png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hoi, salvadore hier.
De houder van 16 verschillende mierensoorten.
Hier een paar van mijn soorten
F. sanguinea Blog
D. rugosum
C. nicobarensis
C. barcaricus
C. thoracius
P. pallidula
P. noda
P. dives
Instagram: Salvadoresants
YouTube: AquaticAnt ;)
Plaats reactie