Buisje te klein?

Vragen en info over nestcondities
Plaats reactie
Sato
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 april 2020

Buisje te klein?

Bericht door Sato »

Hallo allemaal, ik heb vandaag mijn eerste Lasius Niger kolobie binnen gekregen(geweldig om te zien, echt interessant en tof). Nu had ik ze een fruitvliegje gegeven, maar nadat ze hem in het buisje naar het nest hebben gekregen, bleef hij daar steken. Ik dacht eerst nog van dat komt vast wel goed, maar daarna bleef hij nog een uur steken, dus ik heb hem maar met een saté prikker er in geduwt. Was dit een handige keuze? En heeft iemand nog tips? Alvast heel erg bedankt!

Groeten van Tom
Gebruikersavatar
Tijgernootje05
Lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 21 maart 2020
Gender:
Leeftijd: 20

Re: Buisje te klein?

Bericht door Tijgernootje05 »

Ik zou als tip geven om niet persoonlijk het buisje steeds open te maken want dit kan tot stress zorgen, als je ze eten geeft het best kan je daarom mischien je reageerbuisje aansluiten aan een voederbakje of arena zodat de mieren daar hun voedsel kunnen halen. Ik weet namelijk ook niet hoe groot je kolonie is.
Dat het buisje te klein is lijkt me niet, anders zouden de mieren mischien ook wel erg krap zitten.
Kolonies:

Messor Barbarus
Tetramorium Caespitum
Myrmica Rubra
Lasius Niger
Sato
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 april 2020

Re: Buisje te klein?

Bericht door Sato »

Bedankt voor je reactie, ze zitten al in een formicarium met een buitenplaats. Ik had m zo al besteld. Ik hoop dat het buisje idd niet te klein is, anders zou dat heel raar zijn inderdaad. Nogmaals bedankt voor je tip!
Plaats reactie