versschillen tussen formica fusca en Lasius Niger

Determinaties van mieren
Plaats reactie
samENtom
Junior lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 16 april 2020
Gender:
Leeftijd: 16
Contacteer:

versschillen tussen formica fusca en Lasius Niger

Bericht door samENtom »

ik heb een formica rufa koningin gevangen maar ze heeft natuurlijk formica werksters nodig maar ik heb een beetje research gedaan maar hoe onderscheidt ik nou eigelijk formica fusca van Lasius Niger?


neem zeker een kijkje op mijn kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCqaTe2 ... DG2oR6tY7g
Laatst gewijzigd door samENtom op 27 mei 2020, 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Blue
Lid
Berichten: 490
Lid geworden op: 26 juli 2015
Gender:
Leeftijd: 22

Re: versschillen tussen formica fusca en Lasius Niger

Bericht door Blue »

> Formica fusca werksters zijn groter dan Lasius niger werksters.
> De lengte van de poten ten opzichte van het lichaam van F. fusca is groter dan bij L. Niger.
> Er zit ook een verschil in kleur, L. niger is een beetje bruin en F. fusca is dofzwart.

Hier een plaatje dat ik heb gevonden op het internet wat de verschillen goed illustreert, genomen van (Ants, bees, and wasps ; a record of observations on the habits of the social Hymenoptera / by John Lubbock.):

Ants,_bees,_and_wasps_(Plate_1)_(8476376326).jpg
> F. fusca is loopt veel sneller dan L. niger.
> L. niger zal je bijna overal wel vinden, en dan vooral in bewoonde gebieden, terwijl je F. fusca veel tegenkomt bij bossen en duinen.

Als je bekend bent met hoe L. niger werksters eruit zien en je komt een F. fusca werkster tegen dan zie je het verschil direct.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
samENtom
Junior lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 16 april 2020
Gender:
Leeftijd: 16
Contacteer:

Re: versschillen tussen formica fusca en Lasius Niger

Bericht door samENtom »

oke dankjewel dit help me heel goed


neem zeker een kijkje op mijn kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCqaTe2 ... DG2oR6tY7g
Plaats reactie