van gipsnest met plant erop naar mierenhoop..

Vragen en info over nestcondities
Plaats reactie
kusleon
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 februari 2019
Locatie: Langeraar
Gender:
Leeftijd: 54

van gipsnest met plant erop naar mierenhoop..

Bericht door kusleon »

Vrienden..
Dankjewel voor de antwoorden..over mijn vragen over het gipse huis..
ik had eerste het gele plantje vervangen voor een vetplantje maar na een paar daagjes bleek het gips te vochtig en plakkerig dus heb ik de plant er weer uitgetrokken en de gipsklomp laten drogen…
39dd526f-362c-46c1-96bb-98c3582f8dbd.jpg
Surfend door het internet kwam ik in Berlin terecht bij de Antstore.de en die hadden een echten mierenhoop op de tafel staan.. nu ga ik binnen kort naar Berlijn en val die tent zeker binnen.. hahah.. Maar een mierenhoop moet helemaal ultiem zijn bedacht ik mijzelf.. Ik heb wat tijd dus ben aan het rommelen gegaan om eens te kijken of zoiets te bouwen
13412c25-a123-41a6-90e7-24dfb8a32721.jpg
Heb een open bak genomen. Daar een bodem in gemaakt met een drainage van korrels, houtskool en een laag substraat. Een plantje en wat mos ingezet maar dat inmiddels weer verwijderd omdat het te vochtig werd.
Een zandlaag gestoord op de substraat en daarop het gipse huis geplaatst. Ik heb een door gang gemaakt van het stelsel onder het huis naar de ruimte waar de plant zat.. waardoor er een grote kamer welk in het midden van de hoop ligt.. toen heb ik houtsnippers en hout schaafsel gemixt en daarmee het gipshuis afgedekt..
Een slang moet de mieren naar de ingang leiden.. hahahah..
58c8ff53-44fc-4aca-925e-6c843d28fa22.jpg
Deze setup is nog niet definitief. Ik broed nog verder over deze open bak set up en hoe die mierenhoop er moet uitzien en hoe dit gevaarte in de hand te houden is.. ..
b05b725a-819b-460f-b6e9-1b0bd5bcb52d.jpg
71dff5b0-ddd6-4a30-94a6-263d8bb48adb.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
BuaKwan
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 juni 2020
Gender:

Re: van gipsnest met plant erop naar mierenhoop..

Bericht door BuaKwan »

Is a very good method to follow
Plaats reactie