Messor Babarus of Lasius Niger?

Onderwerpen die niet behoren tot de categorieën hierboven
Plaats reactie
MierenHoop123
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 juni 2020
Gender:

Messor Babarus of Lasius Niger?

Bericht door MierenHoop123 »

Hallo,
Ik heb een vraag.
Ik zit te twijfelen of ik Messor Babarus moet nemen of een Lasius niger?
Kunnen jullie mij helpen met deze keuze?
Roelants
Berichten: 90
Lid geworden op: 10 april 2019

Re: Messor Babarus of Lasius Niger?

Bericht door Roelants »

Dat ligt eigenlijk helemaal aan jezelf.
Ik vind zelf Messor Barbarus een leukere soort om te houden, maar Lasius Niger is ook een leuke soort. Deze is gewoon dé basis/beginnersoort.
Maar Messor Barbarus is ook een stuk lastiger. L. Niger is heel erg makkelijk en perfect als je nog geen ervaring hebt.
En M. Barbarus is ook makkelijk om te houden, alleen is de kolonie in de startingsfase heel erg snel gestrest tot ze een stuk of 80 werksters en wat soldaten.

Dus wil je een makkelijke en ‘basis’ soort waar niet veel fout kan gaan, neem dan L. Niger.

Wil je een iets lastigere soort die wat groter is en ook grotere werksters en soldaten kan krijgen. Én natuurlijk zaden verzameld wat erg leuk is om te zien, neem dan M. Barbarus.
Kolonies die ik heb:
Pheidole Pallidula ~200w
Messor Barbarus ~200w
Camponotus Nicobarensis ~30w
MierenHoop123
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 juni 2020
Gender:

Re: Messor Babarus of Lasius Niger?

Bericht door MierenHoop123 »

Roelants schreef: 05 jul 2020, 19:54 Dat ligt eigenlijk helemaal aan jezelf.
Ik vind zelf Messor Barbarus een leukere soort om te houden, maar Lasius Niger is ook een leuke soort. Deze is gewoon dé basis/beginnersoort.
Maar Messor Barbarus is ook een stuk lastiger. L. Niger is heel erg makkelijk en perfect als je nog geen ervaring hebt.
En M. Barbarus is ook makkelijk om te houden, alleen is de kolonie in de startingsfase heel erg snel gestrest tot ze een stuk of 80 werksters en wat soldaten.

Dus wil je een makkelijke en ‘basis’ soort waar niet veel fout kan gaan, neem dan L. Niger.

Wil je een iets lastigere soort die wat groter is en ook grotere werksters en soldaten kan krijgen. Én natuurlijk zaden verzameld wat erg leuk is om te zien, neem dan M. Barbarus.
Oke goed om te weten Bedankt voor je hulp :D
Plaats reactie