Luna's mieren (L.niger en L.flavus)

Alle Lasius kolonies van de leden
Luna
Lid
Berichten: 133
Lid geworden op: 15 oktober 2018
Locatie: Noorden des lands
Gender:
Leeftijd: 41

Re: Luna's mieren (L.niger en L.flavus)

Bericht door Luna »

Het gaat goed met mijn mieren! De mieren in het ytongnest doen het het beste. Ik had wat poppen over die ik in de tuin had gevonden voor mijn L.umbratus en die erbij gedaan gisteren en vandaag liepen er al grotere grijsjes rond!! Er is heel veel broed en ook een lading larven. Leuk om ze zo te zien groeien.
inCollage_20200723_001214769.jpg
Ik heb nu nog 4 L.flavus over en die doen het nu ook goed. Steeds meer werksters en ook een stapeltje broed. Het verschil is enorm, de L.niger zijn kleine druktemakers, terwijl de L.flavus het liefste allemaal op een hoopje wat zitten te zitten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Flik
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 juli 2020
Locatie: Hoofddorp
Leeftijd: 49

Re: Luna's mieren (L.niger en L.flavus)

Bericht door Flik »

Mooi om deze ontwikkeling te zien.

Ik heb vorige week 4 L. Niger gynes gevangen en hebben nu voor zover ik het kan zien alle 4 eitjes. Gisteren voor het eerst wat honing met water gemengd gegeven en eentje had dat in no time op. De andere drie waren wat bang.

Hoeveel werksters hebben de Flavus koloniën (ongeveer)?
Damian1999
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 juli 2020
Locatie: Plaatsje in zeeland
Gender:
Leeftijd: 24

Re: Luna's mieren (L.niger en L.flavus)

Bericht door Damian1999 »

Hoi Luna dat suikerdeeg, werkt dat een beetje goed? Ik ben benieuwd hoe je dat maakt!
21 Q Lasius Niger
0 W Lasius Niger
Gebruikersavatar
miel
Lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 10 februari 2015
Gender:
Leeftijd: 24
Contacteer:

Re: Luna's mieren (L.niger en L.flavus)

Bericht door miel »

Je kunt het in de winkel kopen.
Luna
Lid
Berichten: 133
Lid geworden op: 15 oktober 2018
Locatie: Noorden des lands
Gender:
Leeftijd: 41

Re: Luna's mieren (L.niger en L.flavus)

Bericht door Luna »

Damian1999 schreef: 28 jul 2020, 17:05 Hoi Luna dat suikerdeeg, werkt dat een beetje goed? Ik ben benieuwd hoe je dat maakt!
Ik heb het recept van hier op het forum. Poedersuiker met honing. Werkt op zich prima, ze kunnen er in elk geval niet in verdrinken. Maar laatst had ik het denk ik verkeerd gemaakt, want toen liep het uit in het reageerbuisje en kwam er een werkster in vast te zitten. Dus ik ben weer overgestapt op suikerwater op een watje.
Flik schreef: 23 jul 2020, 09:42 Hoeveel werksters hebben de Flavus koloniën (ongeveer)?
Nog niet geteld, maar de grootste denk 10-15 en de kleinste een stuk of 5.

Ik heb 1 buisje met L.niger waarvan het water gelig kleurt en het watje zwart. Heel gek, want ik maakte tegelijkertijd 6 buisjes en die andere 5 hebben dat niet. Ik wil ze verhuizen, maar er blijven mieren rondhangen in het vieze buisje en ze leggen er ook steeds larven neer.
Plaats reactie