Regelmatig 500 Internal Server error

Suggesties of meldingen van problemen
Plaats reactie
Spessie
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 juli 2018
Gender:
Leeftijd: 36

Regelmatig 500 Internal Server error

Bericht door Spessie »

Hi,

Regelmatig merk ik tijdens het doorlopen van de verschillende topics dat ik een Error 500 - Internal server error krijg. Simpelweg een keer de pagina vernieuwen lost het op, maar het probleem komt dusdanig regelmatig voor, dat ik het hier maar meld. Ik denk dat ik deze fout nu al een maand regelmatig tegenkom.

De tekst van de foutmelding is als volgt:

Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator at webmaster@antforum.be to inform them of the time this error occurred, and the actions you performed just before this error.

More information about this error may be available in the server error log.

Additionally, a 500 Internal Server Error error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.


Het probleem kom ik tegen tijdens het normaal doorlopen van de verschillende categorieën en topics. In de afgelopen 15 minuten heb ik deze melding zeker 5x gezien.

Met vriendelijke groet,
Spessie
Gebruikersavatar
Floris
Teamlid
Berichten: 4779
Lid geworden op: 16 juli 2007
Locatie: Zwolle
Gender:
Leeftijd: 42
Contacteer:

Re: Regelmatig 500 Internal Server error

Bericht door Floris »

Dank voor je bericht. Ik zal er na mijn vakantie naar kijken.
🐜 Antwoorden op veel gestelde vragen zijn te vinden in de Introductie mierenhobby.
Koejj90
Lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 30 mei 2018
Gender:
Leeftijd: 32

Re: Regelmatig 500 Internal Server error

Bericht door Koejj90 »

Zelfde probleem hier.
Gebruikersavatar
Floris
Teamlid
Berichten: 4779
Lid geworden op: 16 juli 2007
Locatie: Zwolle
Gender:
Leeftijd: 42
Contacteer:

Re: Regelmatig 500 Internal Server error

Bericht door Floris »

Ik heb hier vanmiddag enige tijd aan besteed. Het probleem zou nu opgelost moeten zijn, maar omdat het niet altijd optrad, is dat lastig met zekerheid te zeggen.

Mocht je er nog eens tegenaan lopen, laat me dat dan weten.

Update: helaas is het probleem alweer terug. Wordt vervolgd.
🐜 Antwoorden op veel gestelde vragen zijn te vinden in de Introductie mierenhobby.
Gebruikersavatar
Floris
Teamlid
Berichten: 4779
Lid geworden op: 16 juli 2007
Locatie: Zwolle
Gender:
Leeftijd: 42
Contacteer:

Re: Regelmatig 500 Internal Server error

Bericht door Floris »

We zijn erachter gekomen dat een klein aantal IP-adressen verantwoordelijk was voor meer dan 99,99% (!) van de aanvragen in augustus en september. Dit zorgde ervoor dat het forum regelmatig overbelast werd, waardoor legitieme aanvragen niet beantwoord kunnen worden, en je alleen een foutmelding te zien kreeg.
Deze IP-adressen zijn nu geblokkeerd. Het is niet bekend hoe lang dit het probleem zal oplossen. Mocht het probleem weer optreden, laat dat dan alsjeblieft weten.
🐜 Antwoorden op veel gestelde vragen zijn te vinden in de Introductie mierenhobby.
Plaats reactie