Snel nieuw nest nodig!!!

Vragen en info over kunstmatige nesten
Plaats reactie
renodewaardt
Lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 juni 2020
Gender:
Leeftijd: 19

Snel nieuw nest nodig!!!

Bericht door renodewaardt »

Hallo,

Ik keek vandaag bij mijn Lasius Niger kolonie en zag dat er zooi in lag.
Waarschijnlijk hebben ze het toilet tegen het watje van de reageerbuis.

En ze komen er nu niet eens meer bij in de buurt!
Dus is het nodig om ze zo snel mogelijk te verhuizen.

Omdat het nu al een redelijke kolonie is van ongeveer 70 werksters wil ik graag een klein nest in plaats van een reageerbuisje.
Weet iemand waar je een beetje goedkoop een leuk nest kan kopen?
En wat voor nest is beter, Ytong of Gips??

Ik heb al een een nest gekocht bij AntHeap maar deze vond ik persoonlijk niet heel fijn.
En ik heb niet het geld om een duur nest bij MierenBoederij te kopen!

Dus weet iemand een site waar je een fijn maar goedkoop (en waarschijnlijk tijdelijk) nest kan kopen???
emier
Lid
Berichten: 665
Lid geworden op: 25 april 2018
Gender:
Leeftijd: 18

Re: Snel nieuw nest nodig!!!

Bericht door emier »

persoonlijk zou ik een matthew 3d mushroom kopen, mooi voor dat formaat.
je zei dat je al eens eerder een nest bij antheap hebt gehaald maar niet fijn vond, welk nest had je en waarom vond je hem niet erg fijn?
renodewaardt
Lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 juni 2020
Gender:
Leeftijd: 19

Re: Snel nieuw nest nodig!!!

Bericht door renodewaardt »

emier schreef: 27 sep 2020, 21:07 persoonlijk zou ik een matthew 3d mushroom kopen, mooi voor dat formaat.
je zei dat je al eens eerder een nest bij antheap hebt gehaald maar niet fijn vond, welk nest had je en waarom vond je hem niet erg fijn?
Ik had dat kleine 3d geprint nest met dat gaas, ik vond hem zelf niet zo fijn omdat hij niet echt kamers had en ik kon mijn mieren amper zien!

En ik heb ook kakkerlakken bij AntHeap besteld maar die zijn dus allemaal heel snel dood gegaan en nu willen mijn mieren ze niet meer, zijn dubias misschien een optie met mijn kolonie?
emier
Lid
Berichten: 665
Lid geworden op: 25 april 2018
Gender:
Leeftijd: 18

Re: Snel nieuw nest nodig!!!

Bericht door emier »

het nest is speciaal voor mieren gemaakt, en doen het er hatstikke prima in, ookal heb je het idee dat dat niet zo is omdat ze kamers missen.
hoe komt het dat je je mieren amper kon zien, ik heb daar nml nooit problemen mee.
Hoe had je de kakkerlakker zitten? heb je ze wel gevoerd? want anders moet je ff contact met ze opnemen.
dubias moeten dan wel heel klein zijn. zelf geef ik liever redrunners
renodewaardt
Lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 juni 2020
Gender:
Leeftijd: 19

Re: Snel nieuw nest nodig!!!

Bericht door renodewaardt »

emier schreef: 28 sep 2020, 09:16 het nest is speciaal voor mieren gemaakt, en doen het er hatstikke prima in, ookal heb je het idee dat dat niet zo is omdat ze kamers missen.
hoe komt het dat je je mieren amper kon zien, ik heb daar nml nooit problemen mee.
Hoe had je de kakkerlakker zitten? heb je ze wel gevoerd? want anders moet je ff contact met ze opnemen.
dubias moeten dan wel heel klein zijn. zelf geef ik liever redrunners
Ik weet zelf niet zo veel over het houden van kakkerlakken, tegen mij werd gezegd dat ik ze gewoon in de koelkast moest zetten!
emier
Lid
Berichten: 665
Lid geworden op: 25 april 2018
Gender:
Leeftijd: 18

Re: Snel nieuw nest nodig!!!

Bericht door emier »

dan is het niet gek dat ze snel doodgingen, wil je ze dood hebben om later te voeren steek je ze in de vriezer.
wil je ze in leven houden doe je ze in een bak op kamertemperatuur met wat wcrollen of eierdozen etc.
dan geef je ze voor de groei wat kattenbrokken of iets, een waterbron en soms wat groente of fruit(wortel bijvoorbeeld)
renodewaardt
Lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 juni 2020
Gender:
Leeftijd: 19

Re: Snel nieuw nest nodig!!!

Bericht door renodewaardt »

emier schreef: 28 sep 2020, 12:47 dan is het niet gek dat ze snel doodgingen, wil je ze dood hebben om later te voeren steek je ze in de vriezer.
wil je ze in leven houden doe je ze in een bak op kamertemperatuur met wat wcrollen of eierdozen etc.
dan geef je ze voor de groei wat kattenbrokken of iets, een waterbron en soms wat groente of fruit(wortel bijvoorbeeld)
Oké dus gewoon in het bakje met wcrollen laten zitten waarin ze kwaken met wortel, wat brokken en water??
emier
Lid
Berichten: 665
Lid geworden op: 25 april 2018
Gender:
Leeftijd: 18

Re: Snel nieuw nest nodig!!!

Bericht door emier »

ja, en dat water kan je geen in een reageerbuis bijvoorbeeld
Plaats reactie