help! gips probleem!

Vragen over problemen van mierenkolonies
Plaats reactie
RVeertje
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 augustus 2020
Gender:
Leeftijd: 32

help! gips probleem!

Bericht door RVeertje »

hallo ik heb een formicarium gemaakt. en in ytong gangen gemaakt nu heb ik die weer in gesmeerd met gips. dus heb voor de zekerheid 1 mier in een nest gestopt maar zie nu dat die continue valt. ik ben bang dat het gips te glad is om omhoog te klimmen..... iemand aub suggesties wat ik hier aan kan doen? is heb een oplossing nodig. alles er weer uithalen en het gips weg schuren? of iets met zand doen in de gangen? het moet uit eindelijk weer ruw worden dat ze wel makkelijk omhoog en omlaag kunnen lopen...
1x messor structor
1x messor barbarus
Gebruikersavatar
MarijnMeijers
Lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 09 mei 2016
Gender:
Leeftijd: 23
Contacteer:

Re: help! gips probleem!

Bericht door MarijnMeijers »

Kun je een foto sturen van het nest? In principe zou gips niet te glad moeten zijn voor mieren, ze kunnen ook gewoon op glas verticaal lopen dus gips zal geen probleem voor ze moeten zijn.
--------------------
Ik heb 20+ soorten

Youtube: https://www.youtube.com/estheticants
Website: https://www.estheticants.nl
RVeertje
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 augustus 2020
Gender:
Leeftijd: 32

Re: help! gips probleem!

Bericht door RVeertje »

MarijnMeijers schreef: 24 okt 2020, 10:15 Kun je een foto sturen van het nest? In principe zou gips niet te glad moeten zijn voor mieren, ze kunnen ook gewoon op glas verticaal lopen dus gips zal geen probleem voor ze moeten zijn.
ik ben al de hele dag bezig en heb een oplossing gevonden. ik heb nu gips met zand gemengt en dat erin gesmeert. ge test met een paar mieren en nu konden ze wel vertiaal omhoog klimmen :D :D ik had modelgips erin gesmeert.
1x messor structor
1x messor barbarus
RVeertje
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 augustus 2020
Gender:
Leeftijd: 32

Re: help! gips probleem!

Bericht door RVeertje »

Afbeelding
1x messor structor
1x messor barbarus
Plaats reactie