Voeren in reageerbuis

Vragen en info over voeding van mieren
Plaats reactie
msbox
Berichten: 37
Lid geworden op: 21 januari 2021

Voeren in reageerbuis

Bericht door msbox »

Hallo

Wanneer moet ik beginnen met voeren in de reageerbuis.
Wat moet ik voeren
Hoe moet ik voeren zonder dat de mieren ontsnappen?
Gebruikersavatar
StefJaspers
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 07 december 2020
Gender:
Leeftijd: 18
Contacteer:

Re: Voeren in reageerbuis

Bericht door StefJaspers »

hallo!

Je kunt heel makkelijk zien wanneer mieren in een reageerbuisje voedsel nodig hebben, Ze zijn dan aan het proberen het watje weg te graven.
Je kunt je kolonie fruitvliegjes en suikerwater voeren, als je geen fruitvliegjes hebt kun je ook een deel van een ander insect geven. geef vooral niet te veel anders kan het overgebleven vlees/ sap van het gevoerde beest gaan rotten.
Als je het watje een beetje beweegt, zullen de mieren daarvan schrikken en terugrennen naar de koningin (soms zullen sommige mieren dit niet doen) . je kunt dan het watje weghalen en het voer bij de ingang van het reageerbuisje leggen.

Groetjes!

Ps, ik heb een keer een video gemaakt op mijn youtubekanaal waarin ik mieren ga voeren. misschien kun je die een keer bekijken:
-Lasius Niger | 30 werksters
-Lasius Flavus | 10 werksters
-Messor Barbarus | 50 werksters
-Pheidole Pallidula | 55 werksters | 2 soldaten! :D
-Crematogaster Scuttelaris | 9 werksters
emier
Lid
Berichten: 665
Lid geworden op: 25 april 2018
Gender:
Leeftijd: 18

Re: Voeren in reageerbuis

Bericht door emier »

je moet voeren zo snel de kolonie werksters heeft, het liefste 2x per week een insectje en honingdauw/suikerwater
als je een kleine kolonie hebt maar geen zin hebt om een buitenwereldbakje aan te sluiten kun je ook gewoon een stukje bakpapier met honingdauw en een redrunnertje naar binnenschuiven ipv moeilijk reageerbuisjes aan te passen.
antheap verkoopt zulke '' bakpapiertjes'' ook alleen zijn die 3d geprint en kunnen die niet te ver het buisje in schuiven.die dingen heten Test tube feeder insert en zijn erg goedkoop en oneindig recyclebaar
Plaats reactie