Lasius Niger koningin niet wakker geworden?

Onderwerpen die niet behoren tot de categorieën hierboven
Plaats reactie
mikevoorheteerst
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 maart 2021
Gender:
Leeftijd: 27

Lasius Niger koningin niet wakker geworden?

Bericht door mikevoorheteerst »

Beste lezer ,

Ik ben vorig jaar gestart met mijn mierenboerderij, ik had via een website: Mierenboerderij een reageer buisje gekocht. met 1 koningin en 10 werksters.
Ik heb mij heel goed ingelezen maar blijkbaar niet goed genoeg. :( Mijn koningin is na de winterrust niet meer in leven. hoe dat kan weet ik niet. Baal der ontzettend van. Mijn Bidsprinkhaan heeft ook het lootje gelegd dus 2 van mijn (vrienden) kwijt.... nu zat ik op dit forum te zoeken of je een koningin opnieuw kan introduceren aan de werksters want, die leven allemaal nog. Het gaat op de Lasius niger mier. In andere topics lees ik dat bij andere mierensoorten het niet kan. Mijn vraag is moet ik opnieuw beginnen of kan ik een koningin en 5 werksters opnieuw kopen en hun aan mijn 16 trouwe werksters voorstellen.

Ik ben nieuw in deze hobby. Graag hoor ik van wat ervaren mensen wat ik het beste kan doen.

Ik weet zeker dat ze dood is, ligt op der rug en der pootjes zijn opgekruld.

Love for the Ant
emier
Lid
Berichten: 665
Lid geworden op: 25 april 2018
Gender:
Leeftijd: 18

Re: Lasius Niger koningin niet wakker geworden?

Bericht door emier »

jammer om te zien dat je gyne is overleden.
je kan nu niks meer met de werksters van je kolonie, nieuwe kolonie kopen is het enige wat je kan doen, maar doe dat alsjeblieft niet bij mierenboerderij want daar betaal je veel te veel.
ik heb nog wel lasius niger te koop, ook messor barbarus, die is iets groter en verzamelt zaden
mikevoorheteerst
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 maart 2021
Gender:
Leeftijd: 27

Re: Lasius Niger koningin niet wakker geworden?

Bericht door mikevoorheteerst »

Bedankt Emier,

Kan ik eind deze maand contact opnemen met jou voor de lasius niger.

Is dat dan alleen een gyne of ook werksters ?
emier
Lid
Berichten: 665
Lid geworden op: 25 april 2018
Gender:
Leeftijd: 18

Re: Lasius Niger koningin niet wakker geworden?

Bericht door emier »

dat kan ook nu al hoor ;)
het is een kolonie met werksters uiteraard
Plaats reactie