Hoi mede mierenliefhebbers. Heb een vraagje over het houden van een bepaalde soort.

Vragen en info die nuttig zijn voor mensen die starten met de hobby
Plaats reactie
Antfan1990
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 februari 2021

Hoi mede mierenliefhebbers. Heb een vraagje over het houden van een bepaalde soort.

Bericht door Antfan1990 »

Kan iemand mij misschien wat tips geven over het houden van de messor bouvierie? Ik heb deze type mier besteld met 10 tot 20 werkers. Ik ben van plan om ze in het begin in het reageerbuisje te laten in een soort arena met zand. Maar ik ben bang dat als ik de deksel eraf haal ze gaan ontsnappen. ik heb hier laatst met een andere mier soort een per ongeluk geplet onder de deksel 😢( campanotus Japonicus) . Hoe pakken jullie dit aan met voeren van de mieren?
emier
Lid
Berichten: 665
Lid geworden op: 25 april 2018
Gender:
Leeftijd: 18

Re: Hoi mede mierenliefhebbers. Heb een vraagje over het houden van een bepaalde soort.

Bericht door emier »

ik smeer anti uitbraak(floun of talk met alchol) aan de randen van de buitenwereld
Antfan1990
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 februari 2021

Re: Hoi mede mierenliefhebbers. Heb een vraagje over het houden van een bepaalde soort.

Bericht door Antfan1990 »

Top dankjewel voor de tip. Ik zal meteen wat anti uitbraak olie bestellen 👍
emier
Lid
Berichten: 665
Lid geworden op: 25 april 2018
Gender:
Leeftijd: 18

Re: Hoi mede mierenliefhebbers. Heb een vraagje over het houden van een bepaalde soort.

Bericht door emier »

pas op met et kopen van zulke anti-uitbraak olie. koop het alleen als er fluon bijstaat,a nders weet je niet wat je koopt. en dan nog moet je uitkijken dat het niet verdunt is. wil je zeker zijn dat je goede fluon koopt moet je bij antheap.nl zijn of bij qualityants
hein
Junior lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 12 november 2020
Leeftijd: 16

Re: Hoi mede mierenliefhebbers. Heb een vraagje over het houden van een bepaalde soort.

Bericht door hein »

bij PerryAntStore heet nu Quality Ants hebben goede fluon gaat al lang mee maar allen geprobeert met lasius niger en pheidole phallidula. maar fruitvliegen komen er ook niet over heen.
emier
Lid
Berichten: 665
Lid geworden op: 25 april 2018
Gender:
Leeftijd: 18

Re: Hoi mede mierenliefhebbers. Heb een vraagje over het houden van een bepaalde soort.

Bericht door emier »

fluon van antheap en quality ants is precies hetzelfde
Robbe303
Berichten: 26
Lid geworden op: 31 juli 2020

Re: Hoi mede mierenliefhebbers. Heb een vraagje over het houden van een bepaalde soort.

Bericht door Robbe303 »

emier schreef: 27 feb 2021, 12:42 ik smeer anti uitbraak(floun of talk met alchol) aan de randen van de buitenwereld
Welke alcohol is dat?
emier
Lid
Berichten: 665
Lid geworden op: 25 april 2018
Gender:
Leeftijd: 18

Re: Hoi mede mierenliefhebbers. Heb een vraagje over het houden van een bepaalde soort.

Bericht door emier »

hoogste percentage alcohol dat je bij de drogist kan vinden
Plaats reactie