laatste vragen over redrunners

Vragen en info over voeding van mieren
Plaats reactie
hein
Junior lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 12 november 2020
Leeftijd: 16

laatste vragen over redrunners

Bericht door hein »

hallo allemaal,
ik had een tijdje geleden een vraag gesteld op dit forum over welke dieren ik zou gaan kweken. ik heb besloten om redrunners te gaan kweken. ik heb al eierdozen en een groot warmte matje en nog een kleine als het te koud word binnen. en ik ga ze houden in een plastic bak. maar hebben mensen nog extra tips wat hun ermee hebben meegemaakt of wat slimmer is om te doen. laat het dan graag weten. Ik weet dat ze veel op dubia's lijken en daar staat op dit forum veel over, maar over redrunners staat er niet heel veel (of ik kan niet goed zoeken) dus laat alles weten wat je weet en je ervaring.
MijnheerMier
Berichten: 54
Lid geworden op: 19 december 2020
Locatie: Winschoten

Re: laatste vragen over redrunners

Bericht door MijnheerMier »

Ik kwam dit tegen, misschien heb je er iets aan.

"""" Zoals al eerder vermeld zorg ervoor dat ze voldoende water en vers voedsel hebben en een temperatuur van een 30°c en dan loopt de kweek wel als een treintje. Je plaatst ongeveer een 5bakjes redrunners in de curverbox. Altijd meer vrouwtjes dan mannetjes natuurlijk, desnoods voer je al een deel mannetjes op."""""
tuut-e-reTUUT 8-)
emier
Lid
Berichten: 665
Lid geworden op: 25 april 2018
Gender:
Leeftijd: 18

Re: laatste vragen over redrunners

Bericht door emier »

voor een beginnende kweek wil je ongeveer 250 gram, mooie mix hebben ze bij antheap.nl
persoonlijk haal ik wekelijks de eizakken(oothecas) uit de broedbak en doe die in een bakje op een plek waar het 30 graden is, dan zal er meer uitkomen en veel sneller ook. zeker aan te raden
hein
Junior lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 12 november 2020
Leeftijd: 16

Re: laatste vragen over redrunners

Bericht door hein »

Daar ben ik weer met een vraag. ik heb de redrunners sinds een weekje en eigenlijk gaat het best goed. De tempratuur is lekker warm alleen moet ik nog even een thermometer kopen. Ik zag 2 dagen geleden al een cocon nouja dat denk ik maar ik vond het al best wel snel dus ik heb een foto gemaakt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
emier
Lid
Berichten: 665
Lid geworden op: 25 april 2018
Gender:
Leeftijd: 18

Re: laatste vragen over redrunners

Bericht door emier »

volgens mij is het idd een ootheca(cocon), er uuitpakken en in een bakje op de 30 graden leggen zou k zeggen :P
hein
Junior lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 12 november 2020
Leeftijd: 16

Re: laatste vragen over redrunners

Bericht door hein »

Moet ik een bakje met luchtgaten pakken waar de redrunners in vervoert werden of niet dan doe ik een kleinere warmtemat er onder
hein
Junior lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 12 november 2020
Leeftijd: 16

Re: laatste vragen over redrunners

Bericht door hein »

Het word warmer zonder die mini gaatjes maar als ze uitkomen en ik zie het niet gelijk dan kunnen ze dood gaan doordat ze geen zuurstof hebben.
Moet ik voor de rest nog meer in het bakje doen?
emier
Lid
Berichten: 665
Lid geworden op: 25 april 2018
Gender:
Leeftijd: 18

Re: laatste vragen over redrunners

Bericht door emier »

ik gebruik een bakje waar lucht in kan, in het bakje ligt een wc rolletje en een buisje met water
rikket
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 maart 2021

Re: laatste vragen over redrunners

Bericht door rikket »

Ben ik de enige die erg last heeft van de geur van deze insecten. Ik was van plan om ze te kweken maar ik woon op een studentenkamer en in de buurt van de bak stinkt het enorm. Hierdoor heb ik de buiten neergezet maar dan is het niet warm genoeg....
emier
Lid
Berichten: 665
Lid geworden op: 25 april 2018
Gender:
Leeftijd: 18

Re: laatste vragen over redrunners

Bericht door emier »

ja ze kunnen idd best geuren, je hebt er minder last van als je ze wekelijks schoonmaakt. het word nog ergers als er iets ligt te rotten ofzo
hein
Junior lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 12 november 2020
Leeftijd: 16

Re: laatste vragen over redrunners

Bericht door hein »

ik heb er eigenlijk geen last van ze zitten in een grote lade met een plastic bak er in die net past en ik ruik alleen was als ik er met mn hoofd boven hang. in het weekend ga ik ze voor de eerste keer schoonmaken nog tips?
emier
Lid
Berichten: 665
Lid geworden op: 25 april 2018
Gender:
Leeftijd: 18

Re: laatste vragen over redrunners

Bericht door emier »

laat ze niet te lang in een lege bak rondlopen, ik verschoon ze elke week zodat het minder werk is en de redrunners minder oothecas eten.
ik gooi een eierkarton in de bak die ik leeggemaakt hebt van poep en oothecas. dan tik ik 1 voor 1 de eierkartonnen leeg zodat de redrunners op het nieuwe karton gaan zitten en ik die makkelijk even in een nieuwe bak kan zetten.
hein
Junior lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 12 november 2020
Leeftijd: 16

Re: laatste vragen over redrunners

Bericht door hein »

Oke bedankt dit weekend maar even doen!
hein
Junior lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 12 november 2020
Leeftijd: 16

Re: laatste vragen over redrunners

Bericht door hein »

emier schreef: 04 mar 2021, 12:38 ik gebruik een bakje waar lucht in kan, in het bakje ligt een wc rolletje en een buisje met water
Nog even hier op terug komen het is al een tijdje later
maar ik vond de eerste tijd eigelijk geen eierzakken maar ik zie ze nu steeds vaker dus dat gaat de goede kant op. Ik heb ze in een bakje zitten waarin ze aankwamen toen ik ze kocht en ik heb er een warmtemat onder (zie foto) ik had een hol gips dingetje gevonden en die erin gedaan dat gips word erg warm dus als ze uitkomen kunnen ze erin schuilen ook was ik benieuwd of je kan zien dat ze bijna uitkomen bv bij mieren dat het poppen worden en ik had een vraag over het schoonmaken als ik ze overtik in een andere bak en dan schoonmaak gaat er veel viezigheid en poep mee en dan als ik ze weer terug wil doen in hun echte bak gaat er een deel van het viezigheid mee vanuit die andere bak iemand tips hoe je dat voorkomt en als ik ze een sinasappel, appel, kiwi heb ik een keer geprobeerd of een ander fruitstuk geef komt daar veel vocht vanaf door de hitte en komt er overal water en verdrinken ze er soms in ik vind het erg lastig om ze dan een fruitstuk te geven
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie