Hout mieren nest

Vragen en info over gedrag, observaties, anatomie, enz. van mieren
Plaats reactie
arnaud
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 april 2021

Hout mieren nest

Bericht door arnaud »

Dag

Ik maakte deze houte mierenboerderij maar er wordt gezegd dat niet genoeg vocht zal zijn. Hoe kan ik dit oplossen? Als ik 2 reageerbuisjes aan de zijkant steek met water en een watje zou dat voldoende water geven voor de mieren?

Alvast super bedankt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Dataser
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 april 2021
Locatie: België (Oost-Vlaanderen)
Gender:

Re: Hout mieren nest

Bericht door Dataser »

Dat hangt af van de soort. Welke soort wil je erin houden? Ik zou het gebruiken voor soorten die niet al te veel vocht nodig hebben. (Zeer mooi nest trouwens!)
━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
Cataglyphis iberica
Solenopsis geminata
Paratrechina longicornis
50q Pheidole megacephala
30q Monomorium subopacum
4q Plagiolepis schmitzii
Nylanderia jaegerskioeldi
Lasius grandis
Gebruikersavatar
Kegge
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 11 oktober 2014
Locatie: Den Haag
Gender:
Leeftijd: 55

Re: Hout mieren nest

Bericht door Kegge »

arnaud schreef: 09 apr 2021, 17:38 Dag

Ik maakte deze houte mierenboerderij maar er wordt gezegd dat niet genoeg vocht zal zijn. Hoe kan ik dit oplossen? Als ik 2 reageerbuisjes aan de zijkant steek met water en een watje zou dat voldoende water geven voor de mieren?

Alvast super bedankt
Heel fraai gemaakt Arnaud. Mijn suggestie zou zijn om je idee uit te proberen om te zien wat de mieren er van vinden. Het hout direct bewateren heeft het nadeel dat het uiteindelijk zacht wordt en gaat rotten. Dus een reageerbuis met water aansluiten is misschien niet zo'n gek idee.
"... the mystery of life isn't a problem to solve but a reality to experience." ~ Frank Herbert in Dune, 1963
arnaud
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 april 2021

Re: Hout mieren nest

Bericht door arnaud »

Dank je wel voor de complimenten. Heb het ondertussen vernist. Ik zou op enkele plaatsen sponsjes kunnen steken en die regelmatig bewateren. Wat denken jullie?
Plaats reactie