Geen eitjes bij Nico Gyne

Vragen over problemen van mierenkolonies
Plaats reactie
AntsArmy
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 november 2020
Gender:
Leeftijd: 43
Contacteer:

Geen eitjes bij Nico Gyne

Bericht door AntsArmy »

Beste Allemaal,

Ik heb net voor Pasen bij mierwinkel een Nico Gyne gekocht met broed.
Deze werd verzonden en kwam na vier dagen ( Door de vrieskou ) in een enveloppe aan. In de enveloppe zat een gebroken plastic reageerbuisje zonder broed gewikkeld in bubbeltjesplastic. De Gyne was op een veilige plek tussen de plastic scherven verpakt in bubbeltjesplastic gaan zitten en was ongedeerd.

Ik heb haar direct in een voorverwarmde reageerbuis met watten en vers water laten lopen en zij ligt nu ongeveer 4 weken in het donker op een houten reageerbuishouder op de warmtemat. Temperatuur is 28 graden Celsius.

Helaas zat er geen broed bij de zending en heeft de gyne nog niks gelegd. ze drinkt en zit stil. Ik controleer haar elke zondag even snel, maar zonder resultaat van eitjes.

Wat kan ik doen om haar productief te krijgen?

Vriendelijke groet,
Ants Army
Messor Barbarus 1Q & 150 werksters
Camponotus Nicobarensis 1Q & 10 werksters

VOLG MIJ OP
INSTA: https://www.instagram.com/ants.army/
FOLLOW ME AT:
INSTA: https://www.instagram.com/ants.army/
emier
Lid
Berichten: 665
Lid geworden op: 25 april 2018
Gender:
Leeftijd: 18

Re: Geen eitjes bij Nico Gyne

Bericht door emier »

de kans is er dat je gyne onbevrucht is(komt wel vaker voor bij die winkel)

Ik zou ze iets koeler zetten, iets van 25 graden. ook zou ik haar even voeren met honingdauw/suikerwater, en een insectje en daarna kan je eens per week wel eens kijken
Gebruikersavatar
Hans53
Berichten: 49
Lid geworden op: 21 mei 2017
Gender:

Re: Geen eitjes bij Nico Gyne

Bericht door Hans53 »

emier schreef: 07 mei 2021, 23:16 de kans is er dat je gyne onbevrucht is(komt wel vaker voor bij die winkel)
Ik vind persoonlijk dat je eens moet stoppen met het afkraken van mierenboerderij.nl :evil:

Dat heb je nu al verschillende malen gedaan bij diverse berichten van mensen, ook bij

die van mij en dat alleen maar omdat jij connecties en misschien wel belangen hebt

bij een andere handelaar.

Ik heb ZEER goed ervaringen met hun [ en vele anderen ook ] :!:

Ik vind dat je SCHAAMTELOOS bezig bent :twisted: :twisted:

---
Afbeelding
deltaromeo
Berichten: 84
Lid geworden op: 19 november 2017
Locatie: Amsterdam
Gender:

Re: Geen eitjes bij Nico Gyne

Bericht door deltaromeo »

Kan het zijn dat de Gyne het broed opgegeten heeft ? eventueel tijdens de reis ? Je schrijft niet of je contact met de winkel hebt opgenomen. Kan zomaar zijn dat zij je wel verder willen helpen. Heb je bij aankomst foto's gemaakt van de verpakking en het gebroken reageerbuisje ?

Hans.. overigens begrijp ik dat AntsArmy deze mieren gekocht heeft bij mierwinkel.nl en dat is een andere winkel dan mierenboerderij.nl.
Overigens deel ik helemaal je verontwaardiging over de onterechte kritiek die Emier nog wel eens heeft over de winkels waar hij niet zelf bij betrokken is.

Problemen komt nu eenmaal voor. Dan is voor mij het belangrijkste of de leverancier bereid is om service te geven en het probleem op te lossen.
Messor barbarus
Polyrhachis dives
Acromyrmex octospinosus
Gebruikersavatar
Hans53
Berichten: 49
Lid geworden op: 21 mei 2017
Gender:

Re: Geen eitjes bij Nico Gyne

Bericht door Hans53 »

---
@ deltaromeo..

Die winkel kende ik nog niet, dus kan ook die zijn ;)

Maar zelfs als beginner word ik erg geïrriteerd van dit gedrag van hem en ik snap niet dat

de beheerder van dit forum al niet eens is opgetreden hiervoor :roll:

---
Afbeelding
AntsArmy
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 november 2020
Gender:
Leeftijd: 43
Contacteer:

Re: Geen eitjes bij Nico Gyne

Bericht door AntsArmy »

Beste Allemaal,

Laten wij het hier vooral gezellig houden. We komen hier allemaal voor 1 en dezelfde hobby.

Er is een verschil tussen mierenboerderij ( een topbedrijf waar ik mijn eerste mieren kocht met toebehoren ) en mierwinkel.nl ( waarbij ik sinds de aanschaf mijn vraagtekens heb )

Zullen wij onszelf weer richten op het hoofdonderwerp, namelijk geen eileg bij de Nico Gyne.

Heb de Gyne op advies van Mierwinkel.nl suikerwater en een fruitvlieg aangeboden, maar hiermee doet de Gyne niks. Ook heb ik hen de foto's gestuurd van de kapotte reageerbuis en de koningin onbeschadigd in de nieuwe buis. Hun advies is wachten, ooit gaat ze eitjes leggen. Verder hou ik mijzelf aan alle richtlijnen voor het houden van een Gyne die voor de eerste maal zou behoren te leggen voordat de eerste werksters er zijn.

Nog andere mogelijkheden die zouden kunnen helpen?

Met vriendelijke groet,
Ants Army
Messor Barbarus 1Q & 150 werksters
Camponotus Nicobarensis 1Q & 10 werksters

VOLG MIJ OP
INSTA: https://www.instagram.com/ants.army/
FOLLOW ME AT:
INSTA: https://www.instagram.com/ants.army/
Gebruikersavatar
Hans53
Berichten: 49
Lid geworden op: 21 mei 2017
Gender:

Re: Geen eitjes bij Nico Gyne

Bericht door Hans53 »

---
@ AntsArmy

Ten eerste denk ik toch echt dat ik mag zeggen en schrijven wat ik wil en als

jij niet op de hoogte bent van de meerdere andere reacties van deze "heer"

waarover wij het hebben, zou je dat misschien eerst even moeten nalezen ;)

Maar ook mijn vraag aan jou is....Heb je al contact met de verkoper gehad en

verteld wat er gebeurd is en zo ja, wat was hun reactie daarop ??

---
Afbeelding
AntsArmy
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 november 2020
Gender:
Leeftijd: 43
Contacteer:

Re: Geen eitjes bij Nico Gyne

Bericht door AntsArmy »

Hans53 schreef: 08 mei 2021, 13:19 ---
@ AntsArmy

Ten eerste denk ik toch echt dat ik mag zeggen en schrijven wat ik wil en als
*Absoluut*

jij niet op de hoogte bent van de meerdere andere reacties van deze "heer"
*Klopt ook

waarover wij het hebben, zou je dat misschien eerst even moeten nalezen ;)
*Mee eens. Wilde hier alleen de vrede bewaren ;)

Maar ook mijn vraag aan jou is....Heb je al contact met de verkoper gehad en

verteld wat er gebeurd is en zo ja, wat was hun reactie daarop ??
*Zie het schrijven hierboven, daar werd de vraag die iemand anders stelde ook beantwoord.

---
Messor Barbarus 1Q & 150 werksters
Camponotus Nicobarensis 1Q & 10 werksters

VOLG MIJ OP
INSTA: https://www.instagram.com/ants.army/
FOLLOW ME AT:
INSTA: https://www.instagram.com/ants.army/
emier
Lid
Berichten: 665
Lid geworden op: 25 april 2018
Gender:
Leeftijd: 18

Re: Geen eitjes bij Nico Gyne

Bericht door emier »

deltaromeo schreef: 08 mei 2021, 09:15 Kan het zijn dat de Gyne het broed opgegeten heeft ? eventueel tijdens de reis ? Je schrijft niet of je contact met de winkel hebt opgenomen. Kan zomaar zijn dat zij je wel verder willen helpen. Heb je bij aankomst foto's gemaakt van de verpakking en het gebroken reageerbuisje ?

Hans.. overigens begrijp ik dat AntsArmy deze mieren gekocht heeft bij mierwinkel.nl en dat is een andere winkel dan mierenboerderij.nl.
Overigens deel ik helemaal je verontwaardiging over de onterechte kritiek die Emier nog wel eens heeft over de winkels waar hij niet zelf bij betrokken is.

Problemen komt nu eenmaal voor. Dan is voor mij het belangrijkste of de leverancier bereid is om service te geven en het probleem op te lossen.
uit oprechte interesse, hoezo is mijn kritiek onterecht?
Gebruikersavatar
Hans53
Berichten: 49
Lid geworden op: 21 mei 2017
Gender:

Re: Geen eitjes bij Nico Gyne

Bericht door Hans53 »

---
@ Emier..

Je stuurde mij een PB, maar ik zit zeker niet te wachten op een W.A. groepje.

Ik zit gelukkig niet eens op "social-media" :!:

Jouw kritiek die je nu levert op "mierenwinkel.nl" heb je eerder ook al verschillende

keren gedaan op "mierenboerderij.nl "

Jij hebt [ daar ben ik van overtuigd !! ] "belangen " bij andere webshops en dat

mag, maar dan niet zo overtuigend proberen hier anderen af te kraken :!:

Ik probeer hier helemaal niet de sfeer te bederven, daar ben jij duidelijk mee bezig.

---
Afbeelding
emier
Lid
Berichten: 665
Lid geworden op: 25 april 2018
Gender:
Leeftijd: 18

Re: Geen eitjes bij Nico Gyne

Bericht door emier »

ik heb je een pb gestuurd zodat we deze discussie niet onder een post hoeven te doen, ik hou dan ook op met deze discussies onder posts te houden, wil je er over praten dan staat mijn pb open
AntsArmy
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 november 2020
Gender:
Leeftijd: 43
Contacteer:

Re: Geen eitjes bij Nico Gyne

Bericht door AntsArmy »

En we gaan door met het onderwerp...…

Heb de Gyne op advies van Mierwinkel.nl suikerwater en een fruitvlieg aangeboden, maar hiermee doet de Gyne niks. Ook heb ik hen de foto's gestuurd van de kapotte reageerbuis en de koningin onbeschadigd in de nieuwe buis. Hun advies is wachten, ooit gaat ze eitjes leggen. Verder hou ik mijzelf aan alle richtlijnen voor het houden van een Gyne die voor de eerste maal zou behoren te leggen voordat de eerste werksters er zijn.

Nog andere mogelijkheden die zouden kunnen helpen?

Met vriendelijke groet,
Ants Army
Messor Barbarus 1Q & 150 werksters
Camponotus Nicobarensis 1Q & 10 werksters

VOLG MIJ OP
INSTA: https://www.instagram.com/ants.army/
FOLLOW ME AT:
INSTA: https://www.instagram.com/ants.army/
deltaromeo
Berichten: 84
Lid geworden op: 19 november 2017
Locatie: Amsterdam
Gender:

Re: Geen eitjes bij Nico Gyne

Bericht door deltaromeo »

@AntsArmy. Even voor alle duidelijkheid.. ik neem aan dat we het hebben over de Camponotus nicobarensis. Het enige wat ik toe kan voegen is dat deze soort claustraal is.. dwz dat de Gyne geen voeding nodig heeft tijdens het stichten van haar kolonie (maar dat staat ook de site van mierwinkel dus heb je dat zelf ook vast wel gezien) Het feit dat ze niets met het suikerwater en/of het fruitvliegje doet kan dus normaal gedrag zijn. Neemt niet weg dat het geven van wat suikerwater en een vliegje natuurlijk niet slecht is.
Succes verder en hoop dat het allemaal goed komt.
Messor barbarus
Polyrhachis dives
Acromyrmex octospinosus
AntsArmy
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 november 2020
Gender:
Leeftijd: 43
Contacteer:

Re: Geen eitjes bij Nico Gyne

Bericht door AntsArmy »

deltaromeo schreef: 08 mei 2021, 15:19 @AntsArmy. Even voor alle duidelijkheid.. ik neem aan dat we het hebben over de Camponotus nicobarensis. Het enige wat ik toe kan voegen is dat deze soort claustraal is.. dwz dat de Gyne geen voeding nodig heeft tijdens het stichten van haar kolonie (maar dat staat ook de site van mierwinkel dus heb je dat zelf ook vast wel gezien) Het feit dat ze niets met het suikerwater en/of het fruitvliegje doet kan dus normaal gedrag zijn. Neemt niet weg dat het geven van wat suikerwater en een vliegje natuurlijk niet slecht is.
Succes verder en hoop dat het allemaal goed komt.
Klopt. Het gaat over de Camponotus Nicobarensis. Ik ben op de hoogte dat de Q niks nodig heeft. Maar gezien de lange "reis" en zeer slechte omstandigheden dat de Q aankwam heb ik het advies opgevolgd, al weet ik dat de kans dat de Q het accepteert relatief klein is.

Dank voor het meedenken en adviseren.

Met vriendelijke groeten,

Ants Army
Messor Barbarus 1Q & 150 werksters
Camponotus Nicobarensis 1Q & 10 werksters

VOLG MIJ OP
INSTA: https://www.instagram.com/ants.army/
FOLLOW ME AT:
INSTA: https://www.instagram.com/ants.army/
Plaats reactie