Pheidole palidula groeisnelheid

Onderwerpen die niet behoren tot de categorieën hierboven
Plaats reactie
Bram
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 november 2020
Gender:
Leeftijd: 20

Pheidole palidula groeisnelheid

Bericht door Bram »

Hallo, ik zie overal staan dat de pheidole palidula soort heel snel groeit, maar hoe snel groeien ze ongeveer? Als je begint met een koningin met 15 werksters, hoe groot zal de kolonie dan zijn na +-3 maand bij de beste omstandigheden? Ik weet dat je nooit precies kan weten hoe groot een kolonie dan is, maar weet iemand hoe groot de kolonie dan ongevéér is?
1x Messor Bouvieri
emier
Lid
Berichten: 665
Lid geworden op: 25 april 2018
Gender:
Leeftijd: 18

Re: Pheidole palidula groeisnelheid

Bericht door emier »

je kan de 200/300 werksters dan wel aantikken gok ik
Dahubster
Lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 04 oktober 2017
Gender:
Leeftijd: 44

Re: Pheidole palidula groeisnelheid

Bericht door Dahubster »

Als het zo snel gaat als bij de kolonie die ik gehad heb, ga je daar zelfs los voorbij.
Ik denk dat het vooral afhangt van de omstandigheden en het aantal voedsel dat je gaat aanbieden. Let wel, als je ze minder voedsel aanbiedt (om niet té snel te gaan), gaan ze al sneller proberen te ontsnappen! En daar zijn ze verschrikkelijk goed in!
Bram
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 november 2020
Gender:
Leeftijd: 20

Re: Pheidole palidula groeisnelheid

Bericht door Bram »

Dahubster schreef: 26 mei 2021, 09:57 Als het zo snel gaat als bij de kolonie die ik gehad heb, ga je daar zelfs los voorbij.
Ik denk dat het vooral afhangt van de omstandigheden en het aantal voedsel dat je gaat aanbieden. Let wel, als je ze minder voedsel aanbiedt (om niet té snel te gaan), gaan ze al sneller proberen te ontsnappen! En daar zijn ze verschrikkelijk goed in!
Dankjewel voor je reactie! Ik zal er goed op letten dat ze niet makkelijk kunnen ontsnappen :P
1x Messor Bouvieri
Plaats reactie