mieren eten niet

Vragen over problemen van mierenkolonies
Plaats reactie
cas139
Berichten: 85
Lid geworden op: 14 juni 2021

mieren eten niet

Bericht door cas139 »

mijn mieren eten niks
MijnheerMier
Berichten: 54
Lid geworden op: 19 december 2020
Locatie: Winschoten

Re: mieren eten niet

Bericht door MijnheerMier »

Welke soort is het... hoe zijn ze gehuisvest... wat voer je ze.... vragen, vragen... hoe meer antwoorden je hebt hoe meer kans je maakt dat er iemand een oplossing weet
tuut-e-reTUUT 8-)
cas139
Berichten: 85
Lid geworden op: 14 juni 2021

Re: mieren eten niet

Bericht door cas139 »

ik heb een messor capitatus kolonie in buisje 1queen 8 werksters 3 eieren 4 larven 1 naaktpop
ik voer ze zaden die ze hebben opgeslagen maar insecten nemen ze niet aan
Gebruikersavatar
Dataser
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 april 2021
Locatie: België (Oost-Vlaanderen)
Gender:

Re: mieren eten niet

Bericht door Dataser »

Dat is zeer normaal voor een startende Messor kolonie. Die hebben wanneer ze starten genoeg met zaadjes, en daarmee kunnen ze nog een tijdje door. Als ze actiever naar buiten beginnen te forageren mag je eens proberen wat insecten en suiker aan te bieden. Bij de start halen ze dat uit de zaadjes. Het is doodnormaal voor Messor. Mijn beginnende kolonie heb ik nog geen enkele keer naar buiten zien gaan! Betekent dat ze niets nodig hebben.
━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
Cataglyphis iberica
Solenopsis geminata
Paratrechina longicornis
50q Pheidole megacephala
30q Monomorium subopacum
4q Plagiolepis schmitzii
Nylanderia jaegerskioeldi
Lasius grandis
cas139
Berichten: 85
Lid geworden op: 14 juni 2021

Re: mieren eten niet

Bericht door cas139 »

ok thx heeel erg bedankt want ik was een beetje ongerust
MijnheerMier
Berichten: 54
Lid geworden op: 19 december 2020
Locatie: Winschoten

Re: mieren eten niet

Bericht door MijnheerMier »

Ja logisch... je kunt ook niet alles weten... bij caresheets staan wat bijzonderheden over verschillende mierensoorten... en : beter eerst vragen dan eerst iets doms doen en daarna pas vragen.🙄

Bij aangeboden staan mini-kolonies van L.Niger. (((omdat er a l meerdere werksters bij zitten hebben ze " de moeilijke tijd ( opstarttijd)" al achter de rug))) misschien wat voor jou?
tuut-e-reTUUT 8-)
Gebruikersavatar
Kegge
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 11 oktober 2014
Locatie: Den Haag
Gender:
Leeftijd: 55

Re: mieren eten niet

Bericht door Kegge »

cas139 schreef: 22 jun 2021, 14:12 ok thx heeel erg bedankt want ik was een beetje ongerust
Blijf vooral vragen stellen. Deze hobby moet je leren. Alle, bijna alle, mensen hier hebben met dezelfde vragen gezeten als jij. Het forum is er vooral ook om informatie, kennis en tips te delen.
"... the mystery of life isn't a problem to solve but a reality to experience." ~ Frank Herbert in Dune, 1963
Plaats reactie